|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
GT3 Dime M Länk |
|
|
Mycekt svårt val... Utan att ha kört nån dem skulle jag nog välja M3 CSL:en, men varför har nog bara med motorn att göra! I min värld så sjunger den raka besten mer i min stil än boxern. Fast väl på bana och några rejälla provturer så är det svårt att säga! |
|
|
M3 CSL så klart. |
|
|
Dubilidu: GT3: 381 hk, 385 Nm Toppfart 306 km/h 0-100 km/h 4,5 sekunder 0-200 km/h 14,3 sekunder Elasticitet (80-120 km/h) på 5:ans växel 6,5 sekunder Tomvikt 1 380 kg Tjänstevikt 1 455 kg Totalvikt 1 660 kg GT2: 483 hk, 640 Nm Toppfart 319 km/h 0-100 km/h 4,0 s 0-160 km/h 8,3 s Elasticitet (80-120 km/h) 4,6 s (5:ans växel) Tomvikt 1 420 kg Tjänstevikt 1 495 kg Totalvikt 1 730 kg MVH / Jacob |
|
|
Hade valt GT3 före CSL om det bara var att välja och ta emot. Generellt hade jag valt en E46 M3 hellre än en Porsche med tanke på priset. /Lazze Länk |
|
|
Lazze har ju helt klart en poäng. Om man får bilen gratis så är valet inte alls självklart, men nu skiljer det ju en rejäl slant mellan CSL och GT3 i såväl inköp som underhåll, därför väljer jag CSL. Kommentarer som "Porsche är ju alltid Porsche" tycker jag är tråkigt att läsa :( Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Det skiljer väl inte så mycket mellan en CSL och en GT3? Har man 800' för en leksak så kan man snyta fram 100 papp till utan större problem. Eller? //Marin |
|
|
GT3: 1 016 000 kronor CSL: 814 900 kronor. Får jag välja mellan bilarna utan att betala så tar jag en GT3, fast BMW är alltid en BMW. ;) MVH / Jacob |
|
|
För att vara en 911 ska tydligen inte GT3 vara så fruktansvärt dyr att driva, sägs det. 996 är ju generellt "mycket mer billiga" att hålla igång än äldre släktingar. Och priserna på första generationens GT3 är ju helt klart överkomliga (ja, jämförelsevis...allting är ju relativt :) Hur är det med CSL? Samma intervall som vanliga M3E46 ? mvh Anders |
|
|
CSL helt klart...Porsche har aldrig varit nån bil jag kännt nåt sug efter..tycker inte de är nå speciellt faktiskt. Om man har pengar och handlar bilar för de summorna så köper man 11 gånger av 10 en ferrari i stället för porsche...ferrari har så mycket mer av allt än vad porsche har... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Innan man svarar på frågan så måste man ju veta vad man skall ha den till och om man har andra bilar också. |
|
|
Jag skulle nog tagit Alpina B10:an...Fast den fanns ju inte med! :) Synd! |
|
|
Var och en får väl utgå från sig själva, men som jag använder min 993: helgturer, ibland till jobbet vackra dagar, banmöten och slalom, glassätarturer då och då. Hellre kurviga vägar en tidig helgmorgon än långa raksträckor på E4, typ. Bruksbil finns. Jag har förvisso inte spakat vare sig GT3 eller CSL, men om känslan i CSL påminner om M3E46 och GT3 mer likt "vanliga 911" är i alla fall inte mitt val särskilt svårt.... :) mvh Anders |
|
|
Även om Gt3 är snabbare och sportigare än CSLen, så hade jag valt en m3 eftersom den alltid har varit min drömbil! |
|
|
Jag citerar MatroxMGA: "Man kommer tyvärr aldrig ifrån det faktum att en CSL baseras på en "vanlig" 3-serie" Visst kan BMW producera fräna bilar, men Porsche är ju i en annan liga. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
en BMW blir aldrig en Porsche ;-) 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
bond_007: GT3 får spö av CSL på Nürburgring iaf ;) M3 CSL: 7.50 min GT3: 7.54 min MVH / Jacob |
|
|
Mugge: Nej, tack och lov :P /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
GT3:an, utan minsta tvekan, de är riktigt råa att köra. Har iof inte kört CSL'en men det är ändå en upphottad standardbil, Porschen är ett fullblod från början... // Jim Profit |
|
|
Jacob_M3: I testet du refererar till så kördes CSL:en på Michelin Cup däck (extrema r-däck) medan GT3:an kördes på vanliga "standard" däck. Stor skillnad! Men det är en mkt imponerande tid i vilket fall, för båda bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.