AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.935

M3 E46 CSL vs Porsche 996 GT3

Sida 1 av 5
Vilken hade Ni valt?
go
65
goosen
523 -97
750 -88
Hej!

Min svärfar har en M3 -02 och det är en fantastisk bil att köra!! Själv har jag oxå alltid kört bmw....men förra veckan köpte en kompis till mig en GT3 -00 svart...

Bär emot att säga det men hade jag haft pengarna hade det blivit porschen utan att tveka!! Helt jävla otrolig att köra :-)))

Min fru börjar tröttna på mitt eviga tjatande om den där bilen.
Skall köra den imorrn igen och igen å igen så fort jag får chansen,Fantastisk acceleration!!!

Mvh/Goosen

DejaVu:

Eftersom jag har ägt en M3-02 så är valen enkelt GT3 hade jag valt utan att tveka.
Vill man ha högst skryt-faktor så är väl Porschen given.
För mig skulle valet dock fallit på M3 CSL.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
CSL

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Csl faktiskt
GT3 utan att blinka :)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
helt klart GT3...

BMW i all ära men Porsche är en Porsche...

Har sett en 996 Turbo dra ifrån en M3 E36... det såg riktigt löjligt ut... det var nästan som om han körde ifrån en micra... ;-)

4 Cylindrar är 2 för lite!
"BMW i all ära men Porsche är en Porsche..."

I och med den här typen av avslöjande inlägg så vet vi snabbt vilka som är riktiga BMW-tokar, och de som är av karaktären "Jag kör BMW för att jag inte har råd med Porsche" ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Som den kloke Mugge skrev, Porsche är ju Porsche. Då spelar det mindre roll om det är en CSL som står bredvid.

GT3 är en drömbil, absolut.

Fast`n Loud Turbo Proud.
GT3

/Anton
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Olof: ;-) ;-)

4 Cylindrar är 2 för lite!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hade valt GT3 men varför inte en 360 Modena istället?

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Det är rätt kul, men Porsche är det enda märke som går före BMW för väldigt många (de flesta?) här på AP.

Jag skulle också gå på GT3:an....men inte för dess "raktfram-prestanda".
Gt3:an, fast ännu hellre en Lambo Murcielago..

Malte
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
360 Modena har väl inget att göra i sällskapet CSL & GT3?
Boulevard räser med Fiat gener (nej, jag gillar inte Ferrari) och med en motor som kräver omvårdnad som ett spädbarn, Porschen och GT3 vågar man ju åtminstånde köra med ;)

Svårt val, CSL är en udda fågel men frågan är om inte GT3 är ett strå vassare, sen jag fick åka 996 har jag alltid gått omkring med ljudet från en boxersexa i huvudet...
Å andra sidan har jag inte åkt CSL någon gång, fast hade CSL funnits med manuell låda så...

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
GT3 utan att blinka.

De är kul o konstatera att man inte är en "äkta" Bmw entusiast enligt vissa ovan bara för att man väljer en bättre bil :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
var själv i valet o kvalet, numera står det dock en Porsche GT3 i garaget. Tittade även bland annat på Ferrari samt CSL, valet föll för Porsche och jag är helt frälst! Man kommer tyvärr aldrig ifrån det faktum att en CSL baseras på en "vanlig" 3-serie, även ifall den är fantastisk att köra! Men det kommer helt klart stå en BMW i garaget snart igen, som en vardagsbil.
Najs Matrox..

Har du hunnit kört nånting med den ännu? Isf, hur går den? Jag har bara fått nöjet att köra en 993 C2, och den var så grymt skön!

Ut med den på isen i vinter eller? :P
Jag hade lätt tagit M3 Csl utan tvekan!
GT2:an har väl mer motorstyrka men GT3:an är mycket lättare?

M3:an lär ju vara duktigt mycket billigare att äga.. =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.