|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är någon som beställt bromsar från dessa: Länk Det verkar som ett bra köp även om man räknar med relativt dyr frakt. Vad tycker ni? | |
|
Inte många svar här inte....... Trist med tanke på alla effekthöjda bmw-bilar som verkligen behöver detta!!!!!!! ///Magnus |
|
parolof |
risken är att dom bromsas;-) i tullen, har av erfarenhet märkt att grejor skickade med DHL har en tendens att förtullas, vanlig post, UPS går bättre. Du kan åka på tull, och svensk moms på frakten plus varorna och tullavgiften, heja Sverige........ |
|
Tänk om, tänk om USA-producerade grejer gick att köpa inom EU utan andra pålagor än frakten... Det skulle verklingen vända uppochner på världen i ett nafs och göra livet mycket kämpigt för många EU-baserade producenter, däribland säkert många bil och bildelsproducenter. Det är just för att undvika detta EU har höga tullskyddsmurar, och emellanåt rena handelskrig, för att bevara en "Europeisk" ekonomi som kraftigt avviker från den i bl.a. USA. Så det är starka politiska incitament bakom. Skulle någon privatimport slinka igenon tullmuren är det därför att se som ett olycksfall i arbetet och absolut inget man skall räkna med när man överväger att beställa från någon i USA. Men just för att ekonomierna är så olika finns det grejer i USA som trots allt är värda pengarna, med tull och allt. Jag handlar själv från USA emmellanåt och deltar i tull-lotteriet. :) En märklighet i sammanhanget är att USAs tullarmur iaf verkar lägre än EU's vilket om det är sant klart gynnar producenter som BMW. Det är en komplex värld vi lever i! :) Mvh Björn |
|
|
E21-racing: Jo jag jämförde med priserna här hemma och det är ca halva priset på de bromarna till min bil och om man tex har en M3:a så tror jag att det är mycket billigare i USA. Men då är inte frakten inräknad och evetuell moms och tull. Här är fraktpriserna i alla fall om någon är intresserad: USPS Parcel (4-6 week delivery time, limited tracking information available): $124.00 USPS Airmail (6-10 day delivery, tracking information readily available): $202.50 (Jag har inget personligt intersse i företaget.) Mvh Michael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.