AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
636

Radiomottagnings problem Navi

Har navi Prof i bilen och jag tycker radio sökningen är helt kass. Hittar knappt en enda kanal om man åker iväg. Nån som har nån ide på vad det kan va?

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Låter som radioförsträrkaren eller att någon kabel har hoppat ur. Du finner radioförstärkaren vänster bak vid vindrutan.

Kolla mekartips på hur man eftermonterar OEM navigation, där finns det bilder på den lilla maniken, jag skulle börja och se där.

Eller ännu bättre är att åka till BMW och koppla in datorn, då kan dem se om de fungerar eller inte. Med några knapptryckningar.

mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Opps såg att du har en kombi, så stämmer dokumentationen.
Någon annan som vet vart antennförstärkaren sitter på en touring?
Sorry!

PS: Jäkligt fin inredning Johan99!
mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Idiot som jag är så ska jag försöka få fram budskapet lite tydligare:

Dokumentationen på vart din Radioförsärkare är placerad stämmer "inte" med dokumentationen som jag hänvisar till lite högre upp.

Herregud dags att gå om skolan igen.

Mvh
Kristian
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Innan ni börjar plocka isär!

OM ni haft strömbortfall, t ex lyft av batterikabel eller liknande så kan stereon byta land. Jag hittade detta på nätet och det funkade för mig:

Slå på tändningen slå av radion och slå direkt på den igen. Det kan behöva göras ett par gånger. Se sedan till att "reg" är avstängt eftersom "reg" låser till de lokala stationer du har inställt - ingen nytta av i sverige med så få radiokanaler.

lycka till!
OK. Har inte undersökt det nåt mer. Störs ju inte av det så länge man kör med de inställda kanalerna. Ska be BMW kolla upp det vid service eller nåt.

/Johan

Min bil: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.