|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Näe, den med mest skulder när han dör vinner!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Det ligger ngnting i det! För då har man ju haft kul både för sina egna OCH bankens pengar, och man behöver inte bekymra sig ett dugg för det!! Snart har du nog lyckats omvända mig också..... | |
|
Spenderar man sina egna pengar så märks det omgående, spenderar man bankens så märks det i slutet av månaden, en del ska ju betalas tillbaka, eller ränta i alla fall. Båda alternativen förutser ju att man har en inkomst som räcker till även bilen. Men visst är det som Beppo säger, han med flest prylar när han dör, vinner. Är det inte därför vi killar är sånna pryltokar. |
|
|
Jo jag tänkte berätta att jag nu väntar svar från Micke på SCE ang. pris på kolfiber prylar till våra kära Z3:or. Jag hör av mig så snart jag vet mer. |
|
|
Kul att info är på väg!! Så egentligen handlar det bara om att vi killar är så förbannat tävlingsinriktade!?! :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Richard, any news? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nix, Nada, Njet! Har inte hört något från SCE än, men lovar att höra av mig när de hör av sig till mig. |
|
|
Tjena alla kolfiber freaks, nu har jag fått svar från Micke på SCE. Följande gäller: Micke tillverkar riktiga "race" delar av finaste kolfiber som vakuminjeceras = toppkvalitet. Han kommer att ställa ut bilen på Elmia där ni/vi alla kan skåda delarna och hans bil. Följande delar finns att beställa: Huv, tak, dörrar, trösklar, baklucka samt en ny front. Tak kostar 5200kr Huv kostar 9000kr (vikt 3-6kg beror på utseende) Dörrar kostar 8200kr /par! Delarna är olackerade om inte annat görs upp med Micke. Givetvis går det även att få dessa delar i glasfiber för den som vill spara några slantar. Skulle vi komma med en gruppbeställning kan priserna pressas och Micke lovar ett helt annat pris :-) Micke ber om ursäkt att det tagit tid att svara, då han haft problem med sitt internet (vem har inte det!). För den som tvekar på kvaliten kan jag bara knysta att Jakan Racing bygger en M coupe med SCE. Han har plockat ur gamla snurran ur E30 M3:an och pyttsat ner den i M coupen. Duger det för honom så borde det duga för oss. Nu längtar jag efter våren och alla träffar inkl strippen på kära Tullinge. Läste i Bilsport att 8 strippen tävlingar redan är bokade för 2005 = long live Tullinge! Z3MPOWER |
|
|
Dörrar!! I Want!!! Liksom Huv och baklucka (den skall dock Luis fixa) Ev ny front också. Tyvärr fick jag precis ett haveri i ekonomin så vi får se framåt våren vad som kan köpas.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Haveri i ekonomin! har sedelpressen pajat eller bara ett ovanligt stort hål i plånboken!? Var det inte du som sa något om att det bara var att ta banklån när ens egna pengar tog slut? Z3MPOWER |
|
|
Jovisst, men när exet antagligen inte har råd att bo kvar i villan och definitivt inte kan lösa ut mig så att jag måste lösa ut henne så grävs stora hål. Typ mille-hål... jobbigt.. Sedelpressen krånglar också, så.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Caspar Låter tråkigt, hoppas det löser sig på något sett. Du har ju i alla fall en jäkla cool bil, om det är till någon tröst, eller hamnar den på försäljningslistan nu? z3mpower |
|
|
Näe, Besten försvinner inte, ALDRIG i LIVET!! Däremot skall traktorn bort!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Bra jobbat Richard! Jag är sugen på baklucka. huv kommer nog komma från MrCarbon dock. Pratar vi dörrar eller insidan på dörrar? dörrar är astunga, det vore en riktig viktbesparing. Med risk att haverera tråden med detta off topic: varför en gammal E30 motor? S50 måste ju ändå vara bättre även om man ska trimma up det? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kan väl ha med regler att göra också. Valet av gamla E30 snurran. Den har ju tex inte variabel kamaxel vilket en del reglementen straffar rejält. Dessutom torde det vara billigare och enklare att trimma en gammal snurra. Bättre grundmotor innebär ju bara massa extra straffvikt. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Ähum, den M3 E30 som Jakan Racing har kör 9:or på strippen så det är ingen standardmotor vi talar om ;) /Masten "Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Låter som en lagom motor alltså!! /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Hoppas det ordnar sig för dig Casper. har varit med om samma sak å det är inget roligt alls :( Ja bilen får du inte göra dig av med :-) |
|
|
Lillen: Tack för omtanken. Näe, det skall VÄLDIGT mycket till innan Besten ryker. Bor hellre i tält med barnen.. :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Hmm, nytt tak i kolfiber? Är det möjligt att få fram en Mcoupé med CSL look? Är inte annars så mycket för att imitera andra modellstiler men kanske det vore intressant? vad tror ni andra? Drömmen var ju att få en Mcoupé med targa- tak men det kanske får fortsätta vara en dröm.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.