|
|
|
|---|---|
|
Killen jag köpte bilen av har "byggt" en egen torkare av ett gammalt torkarblad, jag undrar nu vilken storlek/längd ett standard torkarblad har? Jag har sökt på diverse ställen men det enda som nämns är längden på vindrutetorkarna, bakrutan är visst inte så populär att byta.. | |
|
Finns ej på macken att köpa vad jag vet. De som finns torkar inte rutan ordentligt pga rutans form. Åk till BMW så får du en specialanpassad variant. ///Coasthunter |
|
|
Jag köpte ett 45 cm Bosch på macken och skulle byta det, tänkte jag. Längden är rätt men det passade inte eftersom Boschbladet var för högt. Det passade inte i fästet. Så det blir nog att skaffa original i stället. Är det någon som sett torkarblad till vindrutan på macken? 57 och 65 cm har jag aldrig sett. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
Plumber |
Ert snål, blir bara dyrare i längden! Behåll orginal och köp lösa gummin hos BMW. Blir garanterat bäst. |
Måsen |
...och billigast, faktiskt. /Mattias /// Länk |
|
Billigast? Jag fick betala över 600 spänn för tre lösa gummin hos BMW i måndags. Kan det priset verkligen ha stämt? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
Måsen |
Tveksamt, jag tror jag gav 60:-st, för de fram. Köpte på BMW i Kalmar "Automax" /Mattias /// Länk |
|
Åk tillbaka och klaga "bood" du har betalat för mycket. Håkan |
|
|
Jag har för mig att det inte skulle vara så dyrt. Frugan skötte inköpet när hon var till stan. Hon kanske blåste mig på pengarna? Utredning pågår... ;) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Nu har jag kollat vad hon köpt. Det ligger tre nya, hela torkarblad i bilen. De lösa gummina var tydligen slut. Därav priset på drygt 600 spänn. Nåja, låt gå för den här gången. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Sist köpte jag från Mekonomen. Funkar hyfsat men har inte perfekt passform... Oskar |
|
|
Hej! Vad är det för originallängd på torkare bakruta E-39? Mvh Sword |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
44,5 är torkargummit Jag köpte på Biltema nått silikon look a like 45 cm, lite dyrare alternativ, tog av gummit och flyttade över till originaltorkaren, fullkomligt ljudlöst torkning mot det gnisslade originalbladet. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Hasse! Tack för snabbt svar. Jag köpte 45cm "Man" men låter mycket. Sedan undrar jag om "fästet" har låsnat från armen. Ska det vara någon "adapter" mellan armen och bladet? Som det är nu är det lilla stiftet från bladet som sitter ganska löst i "fåran" i armen, metall mot metall. Fråga nr 2: Gnisel i rutorna förare och passagerare. Jag trodde att BMW hade åtgärdat det. Det har varit på diskussion tidigare. Törs man spreja silikon på listen som sitter an mot glaset? Nytt försök med att "ta bort" silikonet och olja in listen? Hälsningar Sword |
|
|
på min 98:a är armen gjord av plast iallafall längst ut där fästet för bladet sitter,ingen lös adapter som går att ta bort. Man fick trycka dit bladet ordentligt hårt för att det skulle fastna. |
|
|
Tack kalle! Har nu efter din beskrivning kollat upp och funnit att det inte var fel på torkar-armen utan på torkaren som inte är original. Den "trycker ut" sig i nedfällt läge fastän jag i uppfällt läge trycker in den hårt. Mvh Sword |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.