AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.019

Någon som känner till denna 325i Coupé -94?

Hejsan jag går i tankar på att köpa min första BMW. har siktet inställt på en bmw 325 (e36), har hittat en bil som verkar vara ganska fin
( Länk ) . någon som känner till något om denna bilen eller som kan säga mig om den verkar vara ett bra köp. lite info som inte står i anonsen:

> > det finns service bok, men den e på tyska för den ej ju importerad så
det första service som e regad på den är 94-08-11, första svenska service
som är gjord på den är av bmw group göteborg den 99-03-02 sen e det gjort varje år
fram till 01-08-09 men sen har den stått avställd av den förra ägaren i ca:2år så den sista e gjord 01-08-09.
Den skall bestiktigas i april. OBS bilen har inte varit avställd under en 2 års period utan ägaren innan bodde cirka 400m från jobb och körde den väldigt sällan (enligt nuvarande ägare). frontspoilern har varit sönderkörd men är bytad, motorhuven bytades även i samma veva p.g.a ett paket pris
(misstänkt krock?).
kan den bilen vara något att ha?
vore tacksam för ett svar.

Jag tycker att det är på tok för mycket pengar för en 325i. 55 000:- är rimligt för en dylik bil om allt är i sin ordning.

I Övrigt rekomenderar jag dig varmt att läsa Begagnatguiden samt Importguiden (för att få ökad förståelse angående riskerna med importbilar), samt göra en ordentligt sökning i forumet. Jag lovar att du kommer få mycket lärorik och relevant läsning!

Varmt välkommen till forumet - och klart att du ska ha en E36! :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
om detta e ett högt pris hur kommer det sig att de flesta bmw 325 ligger i denna prisklassen när de har gått dessa milen och med denna utr.?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med dig Kalle att priset känns högt och den verkar ju även sakna skinn. Samtidigt har crasse en poäng. Det är bara att söka på PowerBörsen t ex på 325 -94 till -95 så ser man att priserna ligger chokerande högt.

___
BMWCS #5157
Visst ligger priserna väldigt högt, men jag undrar om bilarna verkligen säljs till dessa priser?

Hur som helst så tycker jag att det är på tok för mycket pengar för en E36 325i, oavsett vad marknaden säger. Man får en bra E39 eller E38 för samma pengar! Nu verkar det dock vara E36 du bestämt dig för, men då är en 323i eller 328i bättre köp för ungefär samma pengar.

Mvh,
Kalle
_____
Håller med Kalle om slutpris på kanske
55-60 k om den är fin och välskött.
Vad bilar annonseras för och vad dom i verkligheten säljs
för är två vitt skilda saker.

E-36 är väl kanske den bil som jag tycker annonseras väldigt
högt samtidigt som dom varit ganska kyliga ett bra tag på
beg marknaden. Så det är garanterat stor prutmån på de flesta
e-36 or. Kolla efter annonser som legat ute länge och ge
ett för dig bra bud på en sån så ska du se att dom nog ger med sig......

Skulle f.ö också lagt mina pengar på en e-39 heller om jag skulle lägga runt 80k. Mycket mer bil för pengarna.

sw
Optimistiskt utgångspris. Allt över 60kkr får ses som en mycket bra affär för säljaren idag.

crasse: Jag funderar på att ex sälja min två år nyare 328. sv-såld, 15kmil, fullservad, klima, farthållare mm. Tänkte ev sätta ut den för runt 70kkr som utgångspris.
Bara som en jämförelse.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Håller med kören, vanvettigt pris för en 325i som dessutom är importerad och saknar t ex skinn.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Instämmer helt och hållet med Kalle och Wadstedt, det är för dyrt!

crasse, det skiljer ofta en hel del på annonspris och slutpris!

Jag skulle ha satsat på en 328 eller ännu hellre en e39:a, men det kanske inte är intressant för dig.

Sen att spoiler och huv är bytt är väl lite krockvarning... kolla även serviceboken noga ,13000mil är inte mycket på en 11år gammal bil!
Kristoffer_L,

Det låter onödigt billigt. Med tanke på prisläget så tycker jag absolut att du ska begära över 80k för din bil, du förlorar inget på att försöka iaf :)

Mvh,
Kalle
_____
Kalle: Kanske det, jag har visserligen ingen brådska med att sälja den. Är mycket nöjd med 328:an men skulle behöva en större kombi som det ser ut idag.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.