|
|
|
|---|---|
|
Nivåregleringen på E39 Touring 01 är det samma som i tidigare årsmodeller ? Jag har en svart "bubbla" under reservhjulet som jag tror kan ha något med nivåregleringen att göra. Anledningen till att jag undrar är den att lampan för nivåregleringen lyst sporadiskt men nu lyser konstant och jag försöker lokalisera vad som kan vara galet... Har sökt på forumet men inte hittat något som kan förklara var givarna för nivåregleringen sitter, har hört att det skall vara 2 st men vet ej om det stämmer. Har även ett annat problem, tempmäteren visar bara senast uppmätta utetemp tex idag var jag ute och körde och då visade den -8.5 grader, körde in bilen i garaget och 5 timmar senare går jag ut och startar den och då visar den fortfarande -8.5 grader trots att det är 20 grader varmt i garaget. Någon som har koll på detta ? Tacksam för tips. | |
|
I bubblan sitter kompressorn, vad som går lammpan att lysa vet jag inte men kan tänka mig följande: Ingen info från bakaxlen givaren Punka på en bälg/ trasig kompressor Temp mätaren visar alltid -8,5 eller?? i så fall är det ganska klart temp proben som inte vill vara med... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns en kabel från en av givarna bak, som ligger väldigt nära karossen och kabeln skavs sönder eller går av, ska tydligen vara vanligt, då Johan Söderberg repade på två touringar i princip samma vecka. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för tipsen, Yttertempgivaren fixad. Hittade givaren och det var kontaktproblem som orsakade fel visningen. Angående Nivåregleringen, dessa givare sitter dom på länkarmen ?. Punka på någon bälg är det nog inte eftersom bilen inte "hänger" eller på något annat sätt beter sig konstigt. Det som är irriterande är denna felaktigt lysande lampa... /Kent |
|
|
Då min snikbil inte har nivå reglering kan jag ha fel MEN är det inte så att en bil med nivå reglering är identisk med min och att luft bälgarna är som extra "lyfthjälp" när bak vagnen lastas ned ( till skillnad från t.e.x. E34 där det är stötdämparna som lyfter)?? Detta torde innebära att en punkad bälg inte syns utan last... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! kolla kablarna som ligger mot den övre bärarmen, den innersta delen av den, där brukar kabeln gå av. Du ser nog inte att den hänger, eftersom du måste lasta ner den eller ställa den där marken lutar för att se det. mvh Johan |
|
Tacksam för alla tips. /Kejo |
|
|
En av kablarna som sitter till givaren är av alldeles där den går in i givar kontakten, men problemet nu är att kabeln är så sniket kort och jag får inte lös kontakten från givaren.... Var går kabelhärvan in i bilen?, ser att den borde hamna någonstans i bagage utrymmet...men var? /kejo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.