|
|
|
|---|---|
|
Jag har bara en kort fråga ang. svetsad diff... kräver de mycket mer pulver i motorn för att de ska gå o köra... även "normal" körning då också... MVH Gustav Vintern äntligen här!! ---->bmw 318 -87 | |
|
är du ute efter att drifta på vägarna nu på vintern eller på sommaren? |
|
| I sk "normal" köring så behövs de inte inte mer pulver under huven... | |
|
för tillfället vintern... men de kommer ju en vår/sommar/höst oxå ;) Men tills dess kanske man kan få tag i en "riktigt" diffbroms... Men hur är de/går de att köra en bil med lite mindre pulver (som här, min kraftfulla 318 på 102hk ;) MVH Gustav Vintern äntligen här!! ---->bmw 318 -87 |
|
|
Haas: Jag har fått varningar om, att de typ på parkeringar och dyl. ska bli ganska jobbigt... Och sedan.. ang. lite mera rolig/aktiv/lekfull (kalla de vad du vill) körning... hur blir de då ? MVH Gustav Vintern äntligen här!! ---->bmw 318 -87 |
|
|
Jo,de är sant! sånna grejer kan bli lite jobbigare eftersom bilen blir lite stelare,om man kan säga så :) men man vänjer sig lite efter ett tag... Men du fråga om man behöver mer pulver för att ha svettsad diff..och de behöver man inte,blir ju inte lättare att parkera för att du har tex 200hk under huven i stället för 150hk. |
|
|
hehe... ;) och hur är de med svetsat på "lekfronten" orkar hon slänga med baken, trots bristen på hästar ? MVH Gustav Vintern äntligen här!! ---->bmw 318 -87 |
|
|
Beror helt på din högerfot. Kul ett tag men sen ångrar man sig, bättre med originalbroms. |
|
|
Jag har funderingar på att köpa en orginal diff o sedan svetsa den, så man kan ha o byta med, ifall man tröttnar eller märker att de faktiskkt inte går att köra henne med den svetsade diffen... MVH Gustav Vintern äntligen här!! ---->bmw 318 -87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.