AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
768

Rep. handbok

Jag va å köpte en Haynes reparations handbok till min 320. Saken är den att jag köpte en bok som va till en 87:a av misstag då jag har en 86:a...

Så jag undrar om det funkar med samma bok eller om det skiljer mycket eller om jag kan behålla den... det fanns en till men den är på engelska så då fattar man ju inte så mycket ändå...=)

MVH
Mikael Rang
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har för mig att Haynes bara en sorts bok till e30,den som e34 och e30 är kombinerade i...
Men om du nu hittat en till en 87:a så kan du behålla den eftersom de skiljer ytterst lite mellan modellerna..
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Förstår inte riktigt problemet. Haynes GDS-manual för 3- och 5-serien (på svenska) som jag antar att du har köpt behandlar E30 från 83-91.
Vad menar du med att boken var till en -87:a?
Jag tror att boken du har kommer att fungera bra.
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
varför finns det inte till e46 på svenska..kommer det o finnas eller??

Länk
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Tja det rimligaste svaret är ju att Haynes bedömt att det inte finns ett kundunderlag som rättfärdigar att de översätter boken. Om det kommer att finnas är däremot svårt att bedömma, troligen inte. Däremot så får du ju ett litet översättnngs lexikon (engelska-svenska) till den engelska versionen.
Trotz: Det stod att boken va till E30 83-91 men sen när jag öppnade boken så stod det att den behandlar 320 87-91 och andra modeller... men det är den boken som behandlar både E34 och E30...
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Rang: Okej nu är jag med.
Det som jag har för mig skiljer sig (rätta mig om jag har fel) mellan din bil och bilarna i Haynes är facelift, ny topp, katalysator och ny insprutning (motronic). Sen är det troligen fler saker som skiljer lite grann.
Det går väl att klara sig med boken du har om man inte skall ge sig i kast med toppen eller insprutningen. Själv tycker jag att det är bäst att ha en bok som stämmer så mycket som möjligt med verkligheten. Bara att kämpa på med utrikiskan.
jag hade ju inte tänkt å greja nåt med toppen eller insprutningen... om det händer nåt med toppen eller insprutningen så lämnar jag in den...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Facelift och motronic-insprutet kom -88. 325 fick motronic -87...

Så den ända skillanden i princip är katten mellan 86 och 87..kanske några småsaker,men tror ej de...så boken passar perfekt till din bil!!
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
320 fick motronic -88 vill jag minnas.
Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Dessutom tror jag att Haynes inte räknar modellår utan räknar tillverkningsdatum.
D.v.s. boken i fråga gäller från 1987/09
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.