|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw älskare.. Skulle behöva lite råd av er som vet lite mer. Funderar på å turbokomvertera min Bmw 320-89. Ett billigare bygge. Vad för turbo ska man använda? Vilka spridare mm.. Nått speciellt man bör tänka på å så. Tack på förhand. Mvh Mikael | |
|
Hej! Det första ja vill säga är. Pröva söka först, finns info att läsa tills du kräks :) Men jag skulle rekomendera följande Först ett grenrör, billigaste är nog ett orginal fast man vänder det upponer och svetsar dit en adapter för turbon. Volvo 940 turbo, billig, annars ett 16t från Volvo 850 Saab 9000 intercooler bmw 535 spridare 535 LMM Progressiv bränsletrycks regulator Då kan du ladda kanske 0,5bar. Går även att köpa en tjockare topplockspackning så får du ner kompet lite och det är säkrare. |
|
| jag kör med 535 spridare och LMM å nån gammal rallycross turbo fungerar fint.. laddade ca 0.7 på orginal kompet. har kört 1000mil nu utan problem | |
| Hum, ja dom flesta verkar säga att man ska ligga på 0,5 när man inte ändrat tändningen någe. Men det är ju schysst att det hållt för dig =) | |
|
323 kolvar. gir laft komp på din 2l chip for tennings senkning bruk fordeler i blokka ikke på kammen.da kan du kjøre trykk i den for enda lavere tenning 535 spridare og lmm progresiv bensintrykkregulator. da kan du ladda 1,1-1,3bar uten problemer. har kjørt dette reseptet selv og de funker knall fint. |
|
| e de svårt å få tag på lmm å spridare, vad kostar de ungefär? Ska man borra i blocket lr motorn för oljetrycket å returen. Någon som har bilder på liknande byggen så får ni gärna skicka dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.