AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
766

525TDS frågor!

köpte mig en 525tds igår... -95!!!
den e litesvårstartad o går halv kasst första minuterna.. vad e problemet???
sen undrar ja om d går o eftermontera en farthållare från en 730 -89?? mycke jobb?? funkar d??
fins det kolfiberlister o köpa till inredningen???
angel-eays??? eller hur d stavas....
sen så e de ett kluckande ljud när man kör i hålor (fram), länkarmar o krängnings-stag e bytt---- `????
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Svårstartad Tds brukar bero på att den har tappat bränsletrycket när den stått tex över natten eller längre. Jag hade så på min -97a o det åtgärdades genom att sätta in en backventil på bränsleledningen nära dieselpumpen. Det sitter en matarpump i tanken som bara hjälper till att få fram bränslet till motorrummet sen tar dieselpumpen över och sköter resten. Har hört att det är ett rätt vanligt fel på Tds.

Lycka till!!

jo
1.001
joakim E
523i touring -00
fart hållare är enkelt allt är fördraget bara att köpa spaken men vet inte om den passar från den bil du skrev.
kolla så inte läckolje ledningarna mellan spridarna torkat sönder inte allt för ovanligt lätta att byta annars skulle jag gå på "pane´s" förslag.

sen ditt kluckande beror säkert på att dina pendelstag är slut sitter mellan fjäderbenet och krängningshämmarstaget kostar ca 200kr/st på bmw
lätta att byta.

Joakim E
men d kan väll inte va inkoplat te motor o låda väll.... så dumma kan dom ju inte va på bmw!!!!!

backventil ska ja sätta på imorn, får kolla slangarna me då!!! o hoppas på att den blir bättere!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.