|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har ett konstigt problem med min BMW 325 i Coupe - 94 Den stannar helt plötsligt när jag är ute och kör. I början så dog den helt plötsligt när den skulle till och börja bli lite varm ..då dog den alltid vid den blå markeringen på tempmätaren. Idag så dog den inte när den skulle bli varm. Den dog istället när jag hade varit ute och kört en stund och den var varm. Då fick jag bogsera hem skrället. någon som vet vad det kan vara?? Hur kollar man att bränslepumpen funkar?? Ska den gå när tändningen är på eller ? Robert | |
|
Beskriv hur bilen beter sig när den "dör". Är det ett "borttynande" eller plötsligt avbrott i motorns effekt? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
den dör direkt |
|
|
Då är det troligen tändningsrelaterat och inte bränslerelaterat! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Min 316 dog för tre veckor sedan trodde också att det var bränslepumpen, men tändstiften var blöta så jag kollade om jag hade gnistor på tändstiften, det hade jag inte så jag bytte tändspole, går nu som en BMW ska, hur bra som helst startade direkt. | |
|
men jag tror det är en tändspole på varje tändstift på min BMW ? Min bil startar när den är kall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.