|
|
|
|---|---|
| huvspärren gick inte att öppna och jag lyckades dra av handtaget. kan man få upp huven på annat sätt än att dra som en galning i vajern? | |
|
Jag har flera gånger lyckats stänga huven på min E28 M535:a utan att kunna öppna den med vajern. Det man då får börja med är att skruva loss grillhalvorna. Det räcker i ovankant, så att man kan böja ut grillen. Det är pilligt, men det går. Man får pilla mellan huvkanten och den del av frontplåten där grillen är skruvad i ovankant. Efter detta tar man fram två långa skruvmejslar och bänder helt enkelt isär huvlåsen, på samma sätt som vajern fungerar. Du bänder alltså isär själva spärren, som vajern skulle ha dragit i, med den fasta delen av låset. Hoppas att det fungerar även på Din E12! ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Förresten, öppnas inte huven på en E12 framåt? Eh, oj. Då fungerar det nog inte. Hm. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
| tack för tipset! huven öppnas frammåt men låset sitter ju fortfarande där (lyfter ju först huven uppåt i framkant) så d borde funka på ditt sätt. ska bara ta mig tid att pilla med d också. tack igen! | |
|
Ingen orsak! Då ser det alltså inte likadant ut som på min E24 -85, fastän huven också öppnas framåt på den. Hoppas att du får upp den! ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
| nej e24orna har sina egna små varianter av låsning :). min e30 öppnar också huven frammåt och har samma slags låsning som e12an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.