AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
677

Drag funderingar e34

ka
37
karve
325i -06
HEj !
Ska snart montera drag på bimern, jag har ett par funderingar innan jag väljer sort, ringde till Lunds bil i Avesta och frågade lite om drag, enligt dom kan det vara lite problem med passformen på "piratkopiorna", så ni som har monterat icke original, hur har ni haft det med passformen.
Sedan fick jag reda på att dom löstagbara dragen kan rosta fast om man inte smörjer dom rätt, hur vanligt är det och hur sköter ni draget?

Öhh.. priserna sen då dom skulle ha 10071:- för original och 5000:- för "pirat" monterat och klart, en sak är klart dom slipper montera original på min bil.

/Kari
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Köpte Monoflex till min och monterade själv, inga problem. Det där med att rosta fast ? Vitsen med ett löstagbart drag är att plocka bort när man inte använder, då rostar det inte fast. Använder man drag dagligen så kan nog satsa på ett fast drag. Men som du skrev lite infettning förhindrar fastrostning och underlättar montering av kroken.
Monoflex är bra drag och som Urslund säger vitsen är ju att ta bort det ( det blir 2:a hos SBP om den rostat fast..)

Sen skall man ju se till och få dit luckan så det ser snyggt ut så klart..
52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Beg. drag på skroten 500:-
(se till att tillverkarskylten är läsbar)
En hundring för en kabelsats.
Två timmars montering.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.