|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
bole: Schyrrans, skall undersöka den saken efter jobbet : ) //Fredrik |
|
bole |
jag ringde dem o frågade direkt vad d handlar om...snackade me en snubbe med engelsk-indisk dialekt...han förklarade vad som behövs för att systemet ska fungera...på min egen bil hade jag inte fördraget utan jag drog alpine-kabeln som medföljer cd-växlaren in till bagagerummet och soundlink-dosan har jag under radion.. såhär går d: radio rds->omkopplare->interface->alpinekabel->växlaren_i_bagaget jag var hos en cd-växlar handlare där jag fick lite hjälp med att koppla om RDS'n annars var det ok... OM det är fördraget i din bil så tror inte jag du har nåt att oroa dig för det är bara att koppla in interfejset o sen den i växlaren o thats it |
|
bole: Du borde ju ta och börja arbeta åt BMW, vilken servicekänsla : ) Tack! //Fredrik |
|
bole |
det e så det funkar på forumet...man försöker dela med sig av erfarenheterna till andra..jag har väntat kanske i en hel månad på att sammla på mig alla grejjer jag har för att sedan ägna par timmar åt att dra kabeln(involverar utplockning av hela förarstolen, demontering av ryggstödet vänster bak osv osv) men som sagt det var ingen som hade gjort det före mig och då ere klart att man har det lite jobbigt..nu när man gjort det själv så fattar man vilka misstag man gjort o man vill såklart att andra inte skulle göra dem...då har du tid för annat |
bole |
Dyngrak ... var så god :) |
|
bole: Har du även en länk till soundlink adaptern? Jag hittar den inte... //Fredrik |
|
bole |
Dyngrak .. folk på onlineshopen jag gett dig beställer den separat åt dig ...ring/mejla dem och säg att du vill ha ett paket som ska fungera med din bil..ange bilens märke och att du har business cd och fråga om slutpriset...de ÄR billiga... MvH |
|
bole: Återigen ett stort tack! Skall genast kontakta dem. //Fredrik |
|
| Hej, nu tänkte jag också skaffa mig en alpine CHA-S634. Måste jag också skaffa mig olika adapter, kablar fast jag redan har en original cd-växlare? Eller är det bara att byta ut den nuvarande? | |
bole |
Adaptern måste du ha för den kommer att översätta bmw-styrkoder till alpine-cd-växlar koder men kolla med leverantören --- Min: Länk Länk |
| ok, tack. Hur mycket kostar en sån? Är det den här jag behöver? Länk | |
bole |
ja det e sån du behöver + växlaren + eventuell kablage --- Min: Länk Länk |
| ok, tack så mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.