AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
621

Problem med min termostat tror jag?

Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Hej!

Nu är det så här att min 320-92 e36 tar jättelångt tid innan det blir riktigt varm. Temperaturen kom idag bara upp till sträcket ovanför det blåa och då körde jag säkert i 30 minuter Nu var det bara 3 grader imorse, hade det vart minus grader ut hade temperaturen inte ens kommit upp till det blåa. Det kommer bara lite ljummen varm luft in i kupen. Ganska jobbigt när det är minus grader ute & man måste ha mössa, halsduk & öronmuffar för att inte frysa ihjäl i bilen. Kan detta tyda på att termostaten har gjort sitt eller?
Hur kan man kolla om den funkar som den ska?
Eller ska man börja med att lufta systemet först kanske?
Har läst dem andra trådarna har på forumet men inte riktigt hittat vad det kan vara för nåt. Är tacksam för alla tips & råd som kan fås mvh marconi
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Vet inte vilken typ av termostat det är på E36, men den på E39
är väldigt vanligt att man får byta. Samma symptom.
Kostar inte många kronor.
Då din termostat troligen har hängt med i 11 år, så tror jag det
är en säker investering.

/Johan
bole
termostaten har gjort sitt ... byt den kostar ca 500kr(för E46) ... sen gjorde jag jobbet hos mekonomen för 250kr.. bmw ville ha en tusing..

lycka till
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Oki, schysst grabbar tackar för tipsen:) Ska ringa till bmw & kolla om dom har nån termostat hemma eller så blir det mekonomen.

Vet nån kanske hur man byter tremostan på en e36? Finns ganska många olika beskrivningar på forumet men vilket av dom är korekt, man behöver väl inte börja meka med kylaren & fläkten hopppas jag?
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
termostatorn menar jag :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.