AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
993

Slagna bromsskivor, e-36

Rosebuddy
För ett år och tre månader sedan bytte förre ägaren bromsskivor fram genom en reservdelsgaranti. Skivorna hade slagit sig. Nu har jag tydliga vibrationer i ratten vid inbromsning och sedan han bytte skivor har bilen gått ca 2500 mil. Garantitiden är överskriden så där finns inget att hämta. Fy faan va kass!
Vad gör jag? Svarvar skivorna? Lägger tre tusen på nya skivor och belägg? Annat?
Vem svaravar skivor i Göteborgstrakten?
///Lars

Rosebuddy
Jag igen!
Kan det vara frågan om taskiga ok som resulterar i slagna skivor?

bl
2.296
blixten
325i -88
Backalycka service i kungsbacka gör det för ca 400 kr för två st inklusive allt. Jag har svarvat där flera gånger. Tel 0300-125 10. Dom är bra, är även prisvärda på prestanda däck. Dom kan säkert göra det medan du väntar om du beställer tid.
bl
2.296
blixten
325i -88
Ja, det kan vara oken som behöver fixas till.
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag bytte skivor för bara en månad sedan och då slog det mig att även om hjulbultarna fixerar skivan så måste den i sig vara exakt monterad. Annars hamnar den inte rakt med oket. Kanske satt de nya skivorna en aning snett och efter lite nedslitning orkade de inte?
Mitt förslag är att svarva dem. Nu har ju godset satt sig.

En lite tröst dock: Nya skivor till min kostade 1500:- totalt. Nya belägg behövs inte såvida de är slut.

Mvh / Micke R
BBrahme
Hej
Jag har samma problem med min Touring, Någon som känner till en firma i Örebrotrakten som kan svarva mina skivor?
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Det lönar sig inte å svarva, köp nya skivor + bytt klossar, (det ska man alltid göra med nya skivor) Jag har precis köpt Zimmermann 286mm ventilerade skivor med snyggt borrade hål för 660kr/st samt Textar sportklossar 460kr, dom ska visst bita bra å hålla för värmen!! totalt kostade det 1780Kr, okey tycker jag!

Mvh Tobbe
bl
2.296
blixten
325i -88
Om man gillar att inte lägga ut pengar i onödan så lönar det sig att svarva bromsskivor. Dessutom har detd en fördelen att man slipper eventuella spänningar som kan finnas i de nya skivorna. Nytt är inte alltid bäst...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.