|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! har en 320 coupe´-93 på 15 tusen mil som rasslar litegrann på tomgång när motorn är varm..ljudet kommer succesivt ju närmre arbetstempen man kommer..bytte olja för ett tag sen och då försvann det nästan helt för att nu komma o störa mig igen!nån som har nått förslag på vad det är och hur fixa? hoffe | |
| kolla oljepumpen | |
|
välkommen till forumet!!!!!!!jag skulle okså kunna tro att det är oljepumpen!!! ///325/// |
|
|
Börja med att kolla kamkedjesträckaren! Om den är defekt, orkar den inte sträcka kedjan ordentligt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Låt ett proffs kolla kjedjan och kedjespännare NU. Det kan bil hur dyrt som helst om kjedjan går eller det rasslar över några kugg. Sen kan det vara något annat men det kostar inget jämfört med ett topphaveri! E |
|
|
Jag har också ett "rassalande" ljud i min 318.. Fått tips om att de kan vara vattenpumpen.. Men om man ska lämna in för en koll på verkstad, va kan de kosta, om dom bara kollar.. MVH Gustav Vintern äntligen här!! ---->bmw 318 -87 |
|
SpineKracker |
Om det skriker från vattenpumpen är det bara byta. Kostar runt 700 sek BMW Original. Ganska pilligt jobb är det också =) E30, för att man vill. |
brattwurst |
Gustav. Fanns det vanos på E36 -93 ? Tycker din beskrivning låter som ett typiskt vanosrassel ? |
|
Japp vanos sitter på 320-93 o visst låter det lite mer med vanos än utan.Håller just på med vanos demontering för att luska ut dess mörka hemligheter på min 520.Det finns ju en hel del olika ljud som vanosen kan föra dom flesta av dessa är nog ganska harmlösa. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
brattwurst |
trucker. När jag hör ordet vanos, så ser jag tusenlappar flyga bort med vinden. Jag har sett folk vitna i ansiktet när de fått prisuppgift på byte/rep av vanos. kan visst kosta upp till 50.000:- |
|
Finns nog dom som fått hicka vid prisuppgift:) men på m50 är den av enkelmodell,lite mer kompliserat på M bilarna med dubbla vxlådor.Har öppnat en som gått runt 15tusen och den ser frisk ut i lådan.I min som gått runt 30 så finns ett klapprande ljud på tomgång som jag nästan är säker på kommer från dom snedskurna dreven som är lite slitna.Den blev mycke bättre vid oljebytet men inte riktigt bra.Det som är knepigt att ibland är den helt tyst.Sen får man inte glömma sträckarna till kjedjorna men med en mejsel mot örat så hör man ganska snart var det låter illa. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
blir bara lite konfunderad i och med att ljudet blir hörbart först vid arbetstemp...kamkjedjan borde ju alltid rassla isåfall? tänkte på ventillyftarna..dom e ju hydrualiska och ju varmare olja desto mer ljud?får väl ta den till verkstad så snabbt som möjligt..vill ju inte åka på nåt superdyrt motorras! hoffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.