AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
751

Dåligt drag 535-88

Li
11
Lille thom
Bmw 535 1988
Hejsan
Jag har 535 -88 som jag tycker själv går ganska bra,men några vänner har likadana men dem går mycket bättre. Det känns skillnad vid acceleration. Vore tacksam för tips vad som kan vara galet. Bilen har rullat 26000 mil och välservad.
st
55
stugan5
528 I 84
524td 83
524td 84
535 86
Kan vara att bilen är försiktigt körd. Du skall vara noga med att inte köra hårt med den, sä har du bil MYCKET länge. Låt dom andra äka ifrån dig. du har mer bil en dom
jag förstår inte riktigt vad stugan5 menar med sitt inlägg? Att bilen är försiktigt körd i 26 000 mil och därför har sotat igen nu? Nej det verkar inte realistiskt :)

Jag tycker att det låter som om det är dags att se över kamaxeln. Om denna är sliten tenderar bilen att inte "dra" som den skall. Förutsätter att du servat bilen med nya filter och bra olja.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Precis som Kalle säger. Stadardfel nr 1 på M30-motorn. Lossa kåpan och känn på kammens nockar. Kolla även att oljeröret sitter fast och inte är igensatt.

///Jesper

BMWCS #5494
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Kammen nockar ska vara helt släta, är det spår i dom så är det dags att byta....

Tickar den mycket?
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Stugan5: En bil slits inte fortare bara för att man kör lite rödljuskörning. Oljebyte och sunt förnuft brukar ha större betydelse.

BMW 525i -90
Li
11
Lille thom
Bmw 535 1988
Tack för svaren, jag tror mer på kammen än att den är igensotad.Kammen kan ju vara sliten fast den inte tickar mer än normalt.Får kolla kammen här i julledigheten. Det är ju inte många dagar ledigt men det går ju fort att lyfta på kåpan.

Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Det kan, om inte kammen är problemet, vara läge att kolla enkla saker som bränsletryck. Ett igensatt bränslefilter eller trasig pump/strömtillförsel kan ge svagara motor. Jag hade en dålig säkring till min bränslepump, den var tröttare ibland men gick alltid. En dag stannade hon och jag bytte säkringen. Sedan dess har den gått som ett spjut.

Märkligt att bilen gick att köra utan andra problem då den fick för lite ström till bränslepumpen.

Nästa grej att kolla vore väl kompressionen som bör vara jämn och kring 11kg(?) på alla spannar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.