|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| WAN: det där är väl de sk konturstolarna, eller har jag fel? | |
|
Jag såg det nu, Hasso:) Kommer satsa på sportstolar, behöver förlängningen av stolen. vh/ Kermit |
|
|
på min har de byt den nedre delen av stolen till sport dumnt nog å misst massage delen.den övre är komfort. Länk |
|
Danne L |
Kävlingepågen vilka kostnader är det du menar gör bilen dubbelt så dyr? när jag kollat kostar försäkringen 200 mer/månad och skatten är väl något liknande det flesta slitdelar verkar ju ligga ganska nära i pris mellan min 528 (standare bil) och en 540 |
|
Danne: kan inte se att Kävlingepågen nämner att det skulle vara dubbelt så dyrt att köra 540 men det kostar en slant mer än 528 eller 530. Skulle nog också få betala ca. 200kr mer per månad i försäkring. Skatten är ungefär densamma, beror lite på hur mycket utrustning bilarna har samt om dom är importerade eller ej men det är ju ändå bara någon hundralapp per år. Bensinförbrukningen i mitt fall ligger ungefär 2 dl/mil mindre mer 530'n vilket med 2000 mil/år gör ungefär 400kr mer månad. En 528 drar ju dock mindre än en 530. När jag skriver detta så inser jag att jag borde ha köpt en till 540 istället;) Service kostar väl några hundralappar mer. Reservdelar kan i vissa fall kosta mer men mycket är ju identiskt på samtliga E39. Summan blir kanske en 1000-lapp mer månad men det handlar ju också om hur mycket man kör och om man hittar en felfri bil. En Ford Fiesta kan ju kosta mer om man har riktig otur... ___ //Ulf |
|
|
Hej hopp. Eftersom det var jag som startade tråden för c:a 1 och 1/2 år sedan, så kan jag meddela att det i Januari 2005 stod en safirsvart 540 parkerad utanför på gatan:) Med ljusgula komfortstolar/inredning (dock ej mattor, instrumentbräda m.m. som är svart, tack och lov) så är dessa stolar supersköna. Visst kan jag sakna förlängningen av lårstödet men det fungerar fint ändå. Efter ett tids ägande så kan jag meddela att det kostar en del att äga en v8 och i synerhet en som sitter i en Bmw. Försäkringen ligger på 1400 sek/månad (helförsäkring) kan jämföras med en granne i huset (samma ålder) som tittade på en E55 Amg, den skulle kosta straxt över 700 sek trots c:a 350 hk. Förutom försäkringen så är det nog bensinen som kostar. Bilen drar c:a 1,5 liter/mil i stadstrafik samt 0,9 liter/mil på landsväg, så det blir ngr tankar i månaden. Vad det gäller service, slitdelar etc, så är det svårt att avgöra prisskillnader. Jag tycker inte ngt särskilt har varit speciellt dyrt just för att det är en 540. Inget stort är dock byt ännu men jag har ändå kollat lite vad ev. reservdelar kostar för framtida åtgärder. Om man har råd så visst är det ngt speciellt med den vridstarka V8:an för att inte tala om kickdown, jisses vad den går, ändå är den mycket komfortabel och stabil. Dock måste jag "slå ett slag" för M-chassie (M-sportfahrwerk II) det känns som ett måste för att bilen skall komma till sin fulla rätt eller om man uppgraderar sin "vanliga" 540 med grövre krängningshämmare, sänker den ngt (inte för mycket) samt uppgraderar fjädrar/dämpare. M-chassiet är en bra avvägning av sport/komfort. Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.