|
|
|
|---|---|
|
Tusan vad jag har undrat vem som satt igång larmet när jag parkerat på jobbet! Tills jag insåg att det sätter igång av sig själv, det är nämligen intervallstyrda elluttag och kupésensorn slår till när det blir en tryckförändring i kupén. Läste mig till att man kan slå av den funktionen med att trycka två gånger på fjärrlåsningen så det blir väl till att ha "halvlarmat" på jobbet då. | |
| Jag hade också detta problemet i början, men med en liten ändring av vinkeln på kupévärmarens luftström så försvann problemet | |
|
ja där ser man, själv installerade jag motor och kupe värmare för någon vecka sen, hade den på jobbet och larmet gick.. Lite skumt område där jag jobbar så jag trodde det va någon lodare som va på bilen... Men detta kanske har drabbat mig också då.. Ska man trycka två ggr på larm knappen då eller? För att halv larma =) Fredrik N |
|
|
japp då indikerar det med att larmlampan lyser med fast sken någon sekund innan den fortsätter med att blinka som vanligt. fraktar man bilen på biltåg, båt eller så skall man ju ha det på det viset då med. |
|
|
Jag har också haft problem i min 530 d (F11) med att larmet löst ut då den elektriska kupévärmaren är i gång. Genom att rikta luftfödet ut mot sidan har jag lyckats att bemästra problemet. Endast i undantagsfall har larmet gått igång. Se bild: Länk Kupévärmaren hänger under handskfacket. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man avaktiverar kupeskyddet med att trycka en gång till på larmknappen och hålla inne den några sekunder, kolla blinkdioden den brukar "svara" på manövern. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack. Jag känner till detta. Jag tycker bara det är lite jobbigt att ställa om larmfunktionen innan jag stoppar in elsladden i bilen. Gott nytt år på er alla underbara hjälpsamma personer som vistas här å nätet. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.