|
|
|
|---|---|
|
Det står på autopowers "modellguiden" att CSI endast fanns 93 tom 95. Står också "850CSi endast som 6-växlad manuell". Gäller det endast -93 års mod? Jag ser annonser där det står CSI på 850 av års mod. -90, -91, samt -92. Tittar på en annons på bytbil.com just nu, 850 CSI -91 och det står CSI på bagareluckan. (vet att man kan sätta dit egna iofs). Det ser även ut som bilen har automatlåda (men jag kan ju se som ett blindstyre också) Så vad gäller egentligen? Jag är nämligen inne på att köpa en 850 CSi. | |
|
850Csi fanns endast med 6-växlad manuell växellåda. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Som svar på din huvudfråga: 850Csi tillverkades 08/1992 - 11/1996. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Only 1510 units of the BMW 850CSi were built from August 1992 until october 1996: Länk Kolla även: Länk Mvh, |
|
|
Jag har sett annonser där bilen i fråga verkar ha någon form av SMG-växellåda. Finns det någon sanning i dessa annonser? /Anton |
|
|
Nej SMG var inte uppfunnet då. SMG lanserades på BMW M3 3,2 //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Just SMG vet jag säkert att det inte var. Men tekniken var, om jag förstod den utlänska annonsen rätt, något liknande. Benämningen var inte just SMG, utan som sagt något liknande. /Anton |
|
|
Du tänker inte på Alpina tappningen av e31? De fanns med switchtronic iallafall... |
|
| Alpinas version fanns även med den mycket ovanliga SwitchTronic-lådan... som en vanlig växellåda men utan koppling :) | |
haimaul |
Vissa verkar tro/tycka att ett spoilerpaket gör en "vanlig" 850 (eller en 840...) till en CSi och så är det ju naturligtvis inte. Finns en annons åt det hållet på Powerbörsen: "850 CSi, 89 000:-". __ When in this charming car, this charming man... |
|
Ja, den som ligger i Börsen är inte en riktig Csi. Iofs så står det i texten "850 med csi paket". Dock som haimaul säger är det helt missvisande att skriva in bilen som en 850Csi. Man kan dock säga att Csi-bilarna ligger betydligt högre i pris än så. Närmare 200k tror jag inte är ovanligt för ett fint exemplar? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Det var säkerligen en Alpina med Switchtroniclåda som jag sett. Tackar för hjälpen! :-) /Anton |
|
| Såg en annons på en 850 csi i tyskland för ett tag sedan. Enligt uppgift runt 500hk - kan det stämma? Det var en svart ruggigt fräck med snygg vinge och riktigt feta fälgar och däck.. | |
735 |
330ci: Skulle förvåna, då bilen hade ca 380 hk från fabrik.... Kan ju varit trimmad, men... Har ju funnits en tråd om en vinge som ger 10hk extra så annars kan d kanske stämma, den kan ju va chippad också... ;-) |
| He he - olw o en redbull menar du? ;o) | |
V12 LeMans |
En nedtrimmad McLaren-maskin kanske ? Men det finns en CSi hos Bilförmedlingen i Hässleholm , vet ej skicket , har endast tittat lite snabbt på den , har för mig att det inte var sportstolar i den . Annars kan man ju kanske hitta en fräsch manuell 840 med 4.4-liters motorn med modifiering (kompressor kanske ), och t ex Sparco-stolar och Alpina-chassi , mm . ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.