AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
771

Hockenheim 15-17/7

he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Undrar om det är någon som är sugen på att åka och kolla på Formel 1 i sommar. Finns ju dels på Hockenheim och Nürburgring. Men på Nûrburgring så är datumet i maj. Tänkte Hockhenheim kan passa bättre med semester och dyl.

Ett "weekend paket" pakt på hockenheim kostar 265 Euro.

Länk

Ma
47
Martin_mcs
BMW M3 E46 -03 carbonsvart
Ja hänger med .... vi drar inom digi-tec det ligger ju läng med vägen, lite lulull =)
en dum fråga : men var i tyskland ligger Hockenheim och Nürburgring respektive?
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Hockenheim ligger vid Frankfurt och Nürburgring vid Bonn ungefär.. Längre till Hockenheim, tror jag.

då är väl Spa det som är närmast till Sverige om man nu ska välja ett F1 lopp? eller finns det andra närmare?
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
mmm, tror det också. Den banan ligger väl i belgien. loppet går den 11/9. Känns som folk inte har semester då längre...

vilket lopp ligger närmast 21 AUG ?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ska ni bara titta ?

Både Hockenheim och Ringen ska ju köras ... ;)
Ma
47
Martin_mcs
BMW M3 E46 -03 carbonsvart
ringen blir det körning i vår....
hockenheim blir det att titta...
Det jag skulle tänka mig i fråga om körning det är Gotlands ring vecka 29-30. Först gör man Gotland Runt sedan stiger man i land och kör Gotrlands ring. Låter nästan som en extrem multisport tävling :-)
Hur var det med F1 runt 21AUG då?
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Z3c: SPA ligger nog närmst den 21 aug, det är ju den 11/9. Hockenheim mitten på juli och ringen i mitten på maj!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag lyfte frågan om en F1 helg på zätaforum.se men intresset verkade svalt bland Z bröderna.. :-(

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
he
50
henganZ3
Z3 1.9i -02
Kan förstå det svala intresset till en viss del. Ni i Sthlm har ju en DEL längre körsträcka än oss skåningar :)... Men spenderar man milen i en kul bil blir det kanske roligare!!

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
det finns ju flyg... Spa är väl nära Bryssel och det är inom 1000 lappen från Stockholm med all konkurens på den flyglinjen. ( Sas, SN Brussels Airlines, Malmö Aviation och Ryan air flyger ditt. Även Flynordic tror jag)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Heeeyyyy, vi kör Z bilar!! Varför flyga över marken när man kan flyga längs med marken??

Tyvärr går det inga lopp i samband med den stora Schweiz träffen 21 aug, då det vekar vara ett flertal som skall med.

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.