|
|
|
|---|---|
|
tja har sök men ej funnit det jag söker. vad skall det såt för nr på ett block för att det skall vara ett 2,5l block (M20). vad skall det stå för nr. på toppen om det är till en 2,5l hoppas att ni förstår vad jag menar och på snabba svar. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) | |
| Toppen> Det ska stå 885 som tre sista siffror nånstans på toppen om det är 325. | |
|
OK tack. på toppen så hittade ja nummret. r1180250081.9 kn och på blocket 1278849 nån som kan tyda åt mej? mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Ser du inga siffror mitt ovanför insugkanalerna på topplocket? | |
|
det är inte jag som har toppe blocket, ja skall kanske köpa menvill vara säker på att det är 2,5l grejer jag får. var på blocket skall det stå? och vad skal ldet stå. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| På blocket står det helt enkelt 2.3L eller 2.5L,och om jag inte minns fel så på "förarsidan" av blocket...och gjutnummer på toppen har jag beskrivit ovan. | |
|
OK tack ingen som vet diametern på ventilerne i toppen o loppen i blocket? mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
ventilerna har , Avgas : 36 mm Insug : 42 mm Cylinderborr: 84 mm ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.