AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
917

takluka problem? eller så det ska vara?

hej, har en 318i e36 med EL-takluka
förut hade manuel tackluka då man kunde öppna den( allså inte helt öppna) jag menar bara hissa upp om ni fattar vad jag menar?
då det gick med manuela tackluka, men med den el-tack luckan det går bara öpnna hela vägen(går ej att hissa upp) för att komma lite luft...
så det ska vara eller det ska gå att hissa upp lite?
Tux Thunderbird
Tryck på stängningsknappen när luckan är stängd. Så fungerade min 323 e36 och så fungerar min nuvarande 328 e36 iaf.

/TT

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
det gör jag men det händer inget...frågade en kompis han säger att vissa bilar går inte, men jag vet ej...är det så??
eller det kanske fel på?

om den är 318i e36 1992 sedan:

är det standart på alla bilar eller visa bilar har ej+
tack för svaren
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
har du installerat elmotorn på din manuell taklucka?
NEJ, jag köpte bilen nyss så det är el-tackluka
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
men är du helt säker på att det inte går att trycka på knappen framåt eller uppåt????.....när den är helt stängd??? testa och tryck lite på takluckan när du skjuter fram /upp knappen!!!!

///325///
allså frgåan är:

går det att hissa upp den?

har ni haft bilar som gick ej jag menar bmw tilvarkar bilar med el-tackluck som går ej hissa upp eller går på alla det bara går ej på min??

jag tryckte fram och tilbakx många gånger och försökte på olika sätt men jag funderar kanske det går ej fabrikat??

eller jag har fel?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Luckan ska gå att hissa upp.
Har du luckan helt inskjuten i taket och sedan stänger den så stannar den i stängt läge. Trycker du in samma knapp (framåtknappen) igen så ska luckan vika upp sig i bakkant.

///BMW - Was sonst!
hej, jag trycker på framåt knapp när luckan är helt stängt

men händer inget..
ska jag besöka en verstad?
MVH
Ca
5
Calle79
318is Coupe -92
Har samma problem på min BMW. Det har gått att både öppna och tilta luckan, men tiltfunktionen har gått sönder.

Så nu kan jag också bara öppna lucka helt.

/Calle

Tux Thunderbird
Calle79 och natasha >> Workaround: Kör bara bilen när det är riktigt soligt :)

Allvarligt talat så låter det lite konstigt att det går att öppna men inte luta rutan (ordet tilta ger mig flipperassociationer).

Låter det som elmotorn går igång när ni trycker stäng med stängd lucka ?
Klickar reläet i knappen när ni trycker på den ?

/TT

"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.