AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
873

Läckande bagagelucka!

piddagomidda
Tjenis! har ett litet problem med "lite" fukt i bagaget. det läcker in lite vatten i bagaget vid höger sida är hela mattan våt. kollade listen men såg inte nån spricka undrar om det finns nåt sätt man kan få ut vattnet på?? eller nån som har haft samma problem. det har nog hänt när det snöade här i malmö och det smälte. tacksam för alla råd....

mvh pidda

Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos.....
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Byt tätningslisterna runt baklysena. Om inte det skulle hjälpa så kan du byta tätningslisten till luckan oxå. På min var det listen till det vänstra baklyset som läkte men jag bytte alla lister då jag ändå höll på. Ca 700:- tror jag det gick på....
Ras.mus
Kolla även hur pass hårt tryck luckan har mot bilen. Är det väldigt lätt att stänga luckan så är säkert trycket för lite för att hålla tätt. Då justerar du bara detta på metall-haken som går ner i låset. Denna justerar du med en mutter som du bara vrider.

När du stänger luckan ska du behöva trycka till den för att den ska låsa. vissa har den löst spännd eftersom det är ganska bekvämt att slippa trycka på luckan (eller att smälla ner den med fart). Men då tätar det ju sämre mellan list och bil!

Så var det på min bil när den läckte i alla fall!
piddagomidda
tack för tipsen dags att ta sig ut i kylan och jobba lite då!

danke som dom säger på mitt jobb! hehe

Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.