|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har ett verkligt skumt fel med ljudet från radion. Sitter navi(widescreen" samt cd-växlare o radio i bilen. Nu är det så här att när jag har radion igång så sänks volymen ibland o basen verkar försvinna helt. Detta fenomen uppenbarar sig bara när radion är på, lyssnar jag på CD så är ljudet normalt med en härlig bas. Hur i hela fridens namn kan detta komma sig???? Eftersom ljudet är ok när man lyssnar på CD så bör väl förstärkaren vara ok. TAcksam för tips Tommy | |
Mberg |
Kanske man vara antennförstärkaren?Mobildämpning? |
| ok, hur hittar man antennförstärkaren bland alla burkar?, finns det nån speciell säkring till antennförstärkaren? | |
Mberg |
jag är inte så bra på det där, men jag kan kolla om jag hittar något. Antennförstärkaren kan sitta på antennkabeln, under baksätet eller så är den inbyggd någon stans.. Har du någon instruktionsbok? |
| Funderade lite till....om det är antennförstärkaren så borde ju ljudet bli "brusigt". I mitt fall så är det precis som "basen" försvinner, bara ett diskantljud liksom....helkonstigt. | |
Mberg |
jo det är sant, och det borde ju inte vara något delningsfilter.. eftersom det bara är när du lyssnar på radio. I min bil så slutade basen också att låta..men det var för att det var glapp i jordkabeln till slutsteget. Är det en originalstereo?Vilket märke är det? |
|
Antennförstärkaren sitter intill bakrutan på ena eller båda C-stolparna beroende på utförande, med/utan diversityantenn osv. Men bortfall av antennsignal på radion ger som nämnts brusig signal eller helt tyst. Om bara basen försvinner och endast på radion så är det nåt fel i själva mottagaren. Du kan möjligen testa om det funkar OK på AM-bandet, kvällstid bör du få in en hel del stationer, dagtid (EM) kan du nog bara räkna med Sölvesborgssändaren på 1179 Khz. Om det är OK ljud på AM så är felet isolerat till FM-delen, blir ett besök på servicebänken i vilket fall tyvärr. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.