AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
807

CODE på färddatorn???

Marquez
På färddatorn(Den stora) så finns en kanpp som de står CODE på. Händer inte spec. mkt när man trycker på den vad är den till för och hur använder jag den??

Mackan
startspärr

tryck in 4 siffrig kod

se gärna instruktinsboken för mer info

/kalle
Marquez
Tysk... =)
Har provat knappa på den men inte fått till det. Är det bara att trycka en gång eller hålla inne och knapp in siffror??

Mackan
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Tändningen måste stå i första läget. Om du har bilen igång händer ingenting.
TED
AKTIVERING!

1=tändning i läge 2
2=Tryck knappen "code" en gång.
3=Ange "code" med siffer knapparna till höger
(knapparna anger ental/tiotal/hundratal/tusental!)
4=tryck okej (minns ej vad det står på knappen!)
5=tändning av, och "code" är aktiverad.

AVAKTIVERING!

1=Tändning på, och "code" visas på display.
2=Slå in code -samma som steg 3 för aktivering!
3=Tryck okej (minns ej vad det står på knappen!)
4=AVAKTIVERAD, och bilen går att starta.

GLÖM EJ VILKEN "CODE" DU SLÅR IN...
Det blir bara jobbigt om du inte vet hur du avaktiverar den!

/S8TED
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Tillägg till ovanstående. Efter du har tryckt på code slår du in din egenpåhittade 4-siffriga kåd med nummerknapparna. Når du är klar trycker du på set. Nu är kåden aktiverad. När du sen ska starta bilen kommer det att plinga till och lysa i datorns display och du får slå in din kod och trycka på set. =)
TED
328 coupe:

Hur tyder du "ange "code" med siffer knapparna"?????
(knapparna anger ental/tiotal/hundratal/tusental!)

Det var vad jag skrev, så ditt tillägg är väl av samma förklaring, eller har jag missat nått??????
Förvisso skrev jag att knapparna sitter till höger, fast de sitter till vänster!!!!!!

/mvh S8TED

Marquez
Tack för svaren!

Mackan
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Bli inte så arg TED, det jag skrev kompliment till var mitt inlägg, inte ditt, men medan jag skrev inlägg nr2 hann du lägga in ditt emellan, kapish?
TED
328 coupe:

Inte arg... blev bara lite fundersam!!!!

/Mvh S8TED
gu
394
gurr
M5 -95
he he
Kan man inte "spara" startspärren?? Som jag har det nu måste jag aktivera den varje gång jag vill ha den på....jag vill ju alltid ha den på!
TED
535 mannen:

Nej det går inte!!!!

/Mvh TED
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Någon som vet ifall det inte går att starta bilen eller om något annat händer ifall man slår in fel kod många gånger?
Har du slagit in fel kod 3ggr eller försökt att starta bilen 3ggr så ljuder larmet i 30 sek..

För att avaktivera kodfunktionen så ska du koppla ifrån batteriets minus kabel och ansluta den igen efter ca 5 min.. ställ sedan tändningsnyckeln i läge 1...larmet ljuder...klockangivelsen går baklänges under 15 minuter....efter 15 min kan du starta motorn

kommer du åter ihåg koden under dom ovan nämnda 15 minuterna kan du fortfarande trycka in den.

Läste ur min Instruktionsbok..

MVH jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.