AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
901

Sänkfjädrar till M5 E34

Är det någon här som vet var man kan hitta sänkfjädrar till M5 E34? Har letat men det verkar alltid bli strul med leveranser osv snälla någon som vet?
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Jag fick en prisuppgift på bilmässan i älvsjö 2003 av en firma från Örebro K.W, (någonting?), tror priset då var 1975 kr för en hel sats.

Jag har dock ingen aning om vare sig kvalité eller leverenstider, då någon sänkning aldrig blev aktuell.

/axel
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det SKA naturligtvis stå "leveranstid", det gick för fort…..
Visa användare
132
Mr_Beemer
Bmw M535i-85 "Gustav Adolf"
Firman heter Örebro Fjäderservice ! ! !
Dem brukar åka runt på lite mässor och sånt
zp
82
zputnic
BMW 320ik Sedan -88
BMW 325i Touring -89
Här är addresen till dom kolla under jss
Länk

Tack, men tyvärr har de ej det jag letar efter. Vill ha 35/10 eller 40/15 mm sänkning, ingen annan som vet?
Bildelsimporten har 35/10 för 525-535 E34. Vet inte om det passar rakt av på M5 men det passade på min när jag även bytte till Bilstein Sprint dämpare. Rekomenderas starkt!
kilroy
Bilmodecenter har tidigare haft sänkningssatser till BMW...tror adressen är www.bilmodecentralen.seKan vara värt ett försök...Mvh kilroy
kilroy
Här är rätt adress:www.bilmodecenter.se/bmc/ sportfjadersatser/sportfjadersatser.htm Mvh kilroy
Tackar! Hittade HR sats 30/10 på Bilmodecenter, den får det bli! Ska bli skönt att slippa ha sveriges högsta M5 E34!
kilroy
Bra att det löste sig...!!Mvh kilroy
Lite trevligare tråd den här gången ;)
kilroy
Absolut...För övrigt tycker jag att möjligheten att ge varandra tips om reservdelsleverantörer, billiga men bra verkstäder m m är kanske forumets största tillgång. Dessutom är jag imponerad av att det finns så många medlemmar här som är otroligt duktiga rent tekniskt när det gäller BMW.Mvh kilroy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.