AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
608

högtalare i 520i

520rikard
ny på detta forum och detta är min första bmw, deta är säkert en simpel sak, men är det någon som vet var framhögtalarna sitter har inte kikat så mycket och är ingen stjärna på detta. tacksam för hjälp

to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
Vad jag förstått beror det lite på vad för ljudpaket som sitter installerat i bilen.
Men jag har iaf ett par kickar nere vid fötterna i fram ( mot utsidan på bilen ) sedan har jag ett par diskanter sitter i instrumentpanelen, det sitter ju två galler där som innehåller ett högtalargaller och ett luftutsläpp.
Sedan borde där sitta ett par element i hatthyllan på din vagn.
Har du det större ljudpaketet i din bil så sitter det diskanter på A-stolpen vid backspegeln och mellanregister i instrumentpanelen.
Jag skaffade mig ett kittsystem med mellanbasar, filter och diskanter som jag håller på att montera i fram, men vill man att det ska låta bättre än orginal så hjälper det föga att enbart byta ut elementen mot bättre.
Du får även förstärka kring högtalaren för att det ska bli bättre ljud.
Så har du hela orginalelement och tycker det spelar dåligt, då får du räkna med mer jobb än att bara skifta elementen.
Jag provade först att bara skifta element för att se om jag kunde ha det så till sommaren, men det lät inte mkt bättre än orginal.
Som farbror Barbro skulle sagt: "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" :)

//Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.