|
|
|
|---|---|
|
Nån som har nå förslag på en lämpligt turbo till en 3,5 liters bmw 6:a målet ligger kring 400 hk. samt nån som har nån att sälja? Räcker det möjligtvis med en kkk27:a från 745:an eller? om någon har en att sälja är det intressant. //Danne | |
|
Hej Danne! kkk27 från 745:an lämpar sig mycket bra till den önskade effekten. Turbon funkar även bra om du vill ha uppåt 500hk. Hade en sån jag skulle slänga på på min 3.5:a därför att det skulle vara mycket bra respons i kkk27:an. Men effekt målet steg när man började köpa andra komponenter som skulle klara av mer än turbon pallade så därför inhandlades en HX50. Ett förslag om du vill göra det enkelt för dig är att köpa tillhörande grenrör från 745:an. //Putte |
|
|
Låter bra det ska ta och snoka runt på börsen och se om det finns nå sånna grejjer till salu. Tack för det snabba svaret. |
|
|
Tjena. Har 745 grenrör och kkk27 turbo till min 535 hoppas att du är svetskunnig eller har duktiga kompisar eller bra kontakter för den kombinationen är inte bra egentligten. Som icke svetskunnig har jag försökt fått det att fungera i över ett år snart, lycka till från en som hoppas på svetskurs snart. Men när det fungerar så är det fruktansvärt bra. MVH Nisse //Sugmotorer suger\\ |
|
| Ultim8 : vad är det som måste svetsas ? | |
|
Er det noen som egentlig har bremset en motor til 500hk med kkk27??? Tror neppe de greier mer enn 400-450hk max.. ---- Motorer uten turbo suger.. ;) WWW.M535T.COM |
|
| niklas g: 745 grenröret kommer att ta i innerskärmen, därför är det bättre att bygga ett nytt.... | |
| eller så höjer du motorn en halv cent i den kanten, samt masserar hjulhuset lite så går det, funkar fint för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.