|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! Nu är inte jag direkt något hästkraftsfreak men är det någon som vet hur stark 323 motorn är i en e46:a? Givetvis är jag medveten om att det står 170 hk i papprerna men har hört så många gånger att oberoende tester har visat att den är starkare än så. Skulle vara kul att veta eftersom man själv äger en sådan. Matti...over and out //Matti K | |
|
Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| om det står 170 så är det väl förmodligen så | |
|
hoppas det stämmer vill ha mer hästarrrrrrrr Länk |
|
|
323:ans 2,5-litersmotor har normalt sett ungefär 188-190hk på vevaxeln! Flera oberoende mätningar visar på det. 170hk är en ren papperslösning för att det skulle bli lite jämnare steg mellan 320i ,323i och 328i när hugade spekulanter skulle motiveras att spendera ett antal tiotusenlappar för att få lite mer kräm om de köpte 328i.... I verkligheten skiljer det inte så många hästar mellan 323i och 328i, men 328:an har bättre vridmoment och lågvarvskraft. Dessutom går det tydligen en förmånsbeskattningsgräns vid just 170hk i Tyskland (eller om det var en försäkringsgräns...jag kommer inte ihåg men det kan du hitta i äldre trådar!), som ytterligare skäl att göra denna papperslösning från BMW:s sida! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
känns bara bra om detta e helt riktigt.. Länk Länk |
|
|
Wndtan. tänkte ba kolla med dej om du vet om det finns en öppning på skydsplåten under växellådan på din bil.. såg hos mej att det var en öppning precis på mitten av skdsplåten såg ut som det fattades en bit tack på förhand.. //bmw4life |
|
bole |
"hoppas det stämmer vill ha mer hästarrrrrrrr" beni räcker inte den i kupén? ;-) |
|
mirza: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bole |
wendtan .. testat alldata 8.0 bmw ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.