|
|
|
|---|---|
| Jag måste öppna min lucka med nyckeln, så ska det inte vara.. Dessutom funkar inte knappen för att öppna rutan bak... Har ngn nån ide? Typ vart säkringen sitter(Är ingen hejare på tyska) | |
|
Under sittdynan i baksätet sitter all elektronik till respektive sentrallås m.m kolla om en säkring gått. RH |
|
| Jo, det vet jag.. men har kollat alla dom.. Vilket nr?? Annars e det ngt annat galet... | |
|
Har just fixat min baklucka. Kabelbrott uppe vid gångjärnen på båda sidor. Reläna för allt på bakluckan sitter innanför inredningen på höger sida i bagaget. Lycka till! |
|
| Det låter ganska troligt.. För jag har ingen spänning till öppnarna... Det kan juh vara det som gör att ett dim ljus och en regskylt belysning inte funkar också... | |
|
Byt hela kabestammarna! Jag hade liknade problem på min -92 520 touring. Båda kablarna fick tok-kortis uppe i taket strax efter att c-låset mittenbelysningen i mittkonsolen, höger nr-skyltbelysning, och allt i bakluckan lagt av. Då började det lukta brandbil. Göran i Bagarmossen fick byta båda kabelstammarna. Kostade 5 300:-, bara kablar tydligen 2 300:-, men då BMW har behagat byta färg på några trådar så tyckte jag att det var bättre om ett proffs med garage och multimeter gjorde det. Nu funkar allt utom torkaren bak, men det är mekaniskt fel; Skruvar jag in pluggen på glasdelen av luckan så funkar kopplingen mellan torkare och motor, skruvar jag ut den så slocknar innerbelysningen bak, med följd att jag får ström till torkarmotorn. Finns säkert något idealläge där båda sakerna funkar, men jag har inte hittat det trots idoga försök. Funderar på att ta isär huvudluckan och böja till microbrytaren så att jag kan ha både tight stängd glaslucka OCH ström på motorn. -Några tips nån? |
|
|
finns bra silikonbeklädd försilvrad kopparkabel på Länk bytte själv med en liten lödtång och krympslang kostnad allt som allt i runda slängar = 350:- och några timmars arbete |
|
|
Om man hör att det klickar när man trycker in knappen för bakrutan kan det ändå vara kabelbrott som orsakar felet att rutan inte öppnas? Tänkte om man måste in och pilla i själva låsfunktionen i luckan eller om det är kabelbyte som gäller? Länk |
|
| Det du hör klickar kan vara själva kontakten som trycks in..jag hade samma fundering på min men det var kabelbrott..kontakten är av klicktyp | |
| Har ett likn problem på min 525 touring glapp i knapparna för bagageöppningen och rutan. Vad kan de bero på knapparna eller relä??? Någon som haft samma bekymmer??? | |
| Jag pillade isär de två microbrytarna som sitter i bakluckan och lödde om kablarna, sen har de funkat 100%. Lite jobb, men helt gratis. | |
|
Det är nästan alltid fel på kabelstammarna till bakluckan vid dom fel ni nämner. Jag fick helskumma fel på min touring efter ett tag. Instrumentbelysningen gick inte att stänga av, luckan gick inte att öppna och olika säkringar gick hela tiden..... skarvade i högtalarkabel från biltema Länk Dom är mjuka även i sträng kyla och tål mycket böjningar. isolerade med krympslang även den från Biltema. Jag använde 1,5 m2 till de grövre kablarna och 0,75 till de klenare. Jag kapade bort 2 dm av BMWs stela orginalkabel precis där det böjer sig och ersatte med nya mjuka kablar. Det blev både bra och billigt :-) Min BMW Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.