AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
943

är den värd dom pengarna 750-95

marre86
Hej hej!

finns en bmw 750ia-95 på denna sälgessida det är en bmw 750ia-95 står under väster götlandslän trollhättan han begär 79000kr.

är de någon här på forumet som vet nåt om den bilen?

tacksam för svar.

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
marre86
Tack för länken.

om de är någon som vet nåt om den bilen så skulle jag vara tacksam för svar.

Den saknar skinninredning de är ju lite synd på en sådan bil.

Han vill byta mot min bmw 740ia-94 e38 + att jag får ge 10,000 i mellan låter de ok?

min bil fungerar felfritt med mkt utrustning + skinninredning ej tv+nav
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Inte helt säker på att det var den bilen jag såg på MRCar (micke som säljer den äger MRCar) för ca 3månader sedan, men nästan säker.

Är det den så måste jag säga att det är verkligen den risigaste E38:an jag någonsin sett. Kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det var att anmärka på den. Det jag kommer ihåg är att miltalet var otroligt lågt (ej över 10000mil) och bilen såg ut att ha gått minst 30000mil. Jag har aldrig sett en så blästrad front som denna där det saknades lack och var rost på flera ställen runt njurarna. Kommer ihåg att jag inte kollade på den mera efter att jag sett fronten utan bara tittade på miltalet, skrattade och gick där ifrån.

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Glömde.....
Vore jag du så skulle jag behålla din bil.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Kollar man mrcars hemsida så ska dom bara ha 69000:- för den Länk
Scheckheft
Hej
En underlig sak: en 750 utan läder??? Läder Montana var standard i alla 750 från fabriken. En individual variant eller något skumt? Som Persson redan är inne på: behåll din 740.

Mvh
Scheckheft

marre86
Ok behåller min bil. låter oroväckande de här.

mailade han å de fanns ingen servicebok (brunnit inne för 2år sen hmm)

tycker också de verkar konstigt med en 750 itan läder.

Mvh ps tack för svaren som man nu inter åker i onödan å ser att den inte va som utlovades ds

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Visserligen kan det ju stämma att boken brunnit eftersom hela firman brann ner till grunden för ca 1.5år sedan, eller så är det en grejj att ta till när bok saknas.

Men som sagt det är inte säkert att det är den bilen som jag såg för några månader sedan.
marre86
enligt fax pappret jag tog ut så har den rullat 18200mil nuvarande är en kvinna förra ägaren var kung sol handelsbolag innan dess mr car i thn ab

denna 750 in har grå tygklädsel ska väl vara skinn eller fanns dom i tyg också?

regnummret är sel 502
Dessutom ser man att nästa besiktning är i april och senaste gjordes nu i höstas..

... betyder det att bilen har haft körförbud under förra halvåret?

/Marcus
marre86
Hallo igen! någon här på forumet som har lust å åka och kolla på den ? jag kan ge bensin pengar + en hamburgare:)

Mvh
marre86
Maila mig ditt kontonummer ¨så sätter jag in pengarna, du som bor i Trollhättan med omnejd eller du som har vägarna förbi.

Mvh
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hej marre86

jag har snackat med ägaren den skulle vara i kanonskick enligt uppgift. Det verker som han släpper den billigare än 69.000 kr. Jag fick höra samma visa om seviceboken att den brunnit, men det känns inte seriöst. Jag tycker inte heller att priset är så bra med tanke på enligt uppgift dåligt skick ingen dokumentation samt avsaknad av skinnklädsel. Men jag skulle väl ev. kunna kolla den i helgen om det finns möjlighet, jag har ju också lite intresse i den bilen.

BMW CS #5139
marre86
Hej de låter bra de men han vill göra affär nu på fredag så jag hade velat att någon kollade på bilen ått mig senast tills i morgon.
Men de går ju att avakta verkar som han kan släppa den för under 69 då känns de inte lika kul när ja tycker min bil är värd mer än hans, men men de är alltid kul me en tolva när allt fúngerar men lite synd att de inte är skinn.

Mvh
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
ok jag har fullt upp i veckan men blir det aktuellt kan jag alltid kolla bilen senare om du vill. Som sagt är jag ju lite halvintresserad själv. Jag tror du lungt kan avakta den bilen springer knappast bort om man inte dumpar priset.

BMW CS #5139
marre86
ok, jag avaktar tills någon har kollat på den.

Mvh
Låter lättsålt, 750 utan skinn & brunnen servicebok...

Henrik
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang E38 priser så är det intressant att se att E38'an har samma pris som den "fullutrustade" CL 500'an som är brandskadad från framrutan och bakåt.
I valet mellan dessa två är E38'an ett fynd.

/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.