AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
713

Montering av elstyrdasäten

53
24
535IA -90
535IA -90
Har precis införskaffat mig skinninredning med elstyrning och stolsvärme, men nu kommer den stora frågan. Är kablar och sånt fördraget till det? Jag har en importerad 535IA från 90.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag har funderat på att byta själva underdelen på mina skinn säten, har själv inte kollat på min faktiskt. Men jag har läst att det tydligen inte är färdig draget för eljustering av säten på e34, konstigt då allt annat verkar vara färdigdraget.

//Mvh Simon
53
24
535IA -90
535IA -90
Fan oxå, är det så då är det nästan kört, vet inte om jag orkar dra själv..
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Det är nog inte så svårt, gissar att det bara behövs en matning till stolarna så är det fixat, men jag är inte säker.

Funktionen där höger backspegel riktas ner när man stoppar i backen ska tydligen också ha nåt med elsäten att göra, men jag vet inte vad, isåfall behövs mer kablar, men den funktionen tycker inte jag behövs.

//Mvh Simon
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Är det stolar med minne?
är det utan så är det väldigt lätt, Jag gjorde det i min.
om jag inte minns fel så var det bara plus och minus samt plus som går på ljuset till sätesvärmeknappen.
Hälsningar Lars
53
24
535IA -90
535IA -90
Nja inte behövs den funktionen direkt.. Har läst runt lite och ja det är delade budskap, vissa tror att det finns andra inte. Tycker det borde finnas någon som har gjort detta och vet om kablarna är undangömda någonstans.

Fast ja att dra en pluskabel från batteriet är ju inte det svåraste, minnet i stolarna är inte direkt det första jag prioriterar, bara man kan ställa in dom annars blir det så jävligt att köra..
53
24
535IA -90
535IA -90
Tack Lars. så det är bara två plus från batteriet och sen minus i godset då? verkar inte så svårt. och ja det är minne. det är ju iofs stolsvärme på dem här oxå och jag har inget nu.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Mina var utan minne...
Med minne så blir det knepigare.
Men det är klart at det går, man ska inte ge upp för lätt.
på den här sidan finns nog all info du behöver!
Länk
Otroligt bra sida om man vill extra utrusta sin bil, det tråkiga är att den är på tyska. (använd babelfish på Altavista för att översätta)
Lars
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Måntro om det är svårt att flytta över själva sätena från en manuellt justerbar till en eljusterbar?!
53
24
535IA -90
535IA -90
Okej, tackar.. Ska se om jag kan klura ut något från den sidan :P.. Men förhoppningsvis så är redan kablarna dragna *håller tummarna*.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.