AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
444

e30 blir för varm

Hejsan jag undrar varför 325 e30 blir för varm. Det började med att vatten pumpen gick åt helvete och då bytades den. Vilka saker kan vara fel till att den blir för varm. Jag har hört det kan vara packningen, termostaten eller spricka i toppen. Vad tror ni? Finns det fler saker som detta beror på?
Tack
kan vara spricka i toppen eller toppackningen i värsta fall om den kokat! men det kan också vara så att du inte fått ut all luften ur systemet, något som kan vara besvärligt..

starta bilen, sätt på full värme och öppna alla ventilationskanaler, sen öppnar du luftskruven på termostathuset (8 mm skalle) och då skall det bara komma ut kylvatska, inga luftbubblor eller nånting sånt! gör det inte det så kan du få hälla på mer vätska och klämma på slangarna tills det bara kommer ut vatten...kan vara ett helvete att få rätt på!

MVH
Johan K
Termostaten kanske inte släpper, men troligtvis så är det bara dåligt luftat... Finns beskrivet hur man luftar också under mektips på vattenpumpsbyte har jag för mig här på sidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.