|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hittat en bil i Italien, som enligt mig är väldigt intressant. kan varken Italienska eller ngt hur det funkar att importera från Italien. Har en vän som hjälpt mig tidigare med import från Tyskland. Så jag undrar hur det skiljer sig åt. 1. Försäkring samma som i Tyskland? 2. Nummerskylt samma som i Tyskland? Är inte direkt ute efter några historier från italienimportörer utan med konkret svar på mina 2 frågor! Väldigt tacksam för svar! Hälsningar | |
|
johan_m3love: Välkommen till detta enimenat bmw forum ev kan dina två frågor redan vara besvarade? Se länk: Länk Läs inlägg nr:2 från Caspar |
|
|
Hej! Ngn som kan svara på mina frågor mer konkret istället för att som oftast här på forumet skicka med en halvtaskig länk! Ha det! |
|
|
Finns inte exportskyltar i Italien utan du måste använda dom ordinarie och sedan skicka tillbaka dom, Försäkring blir en fråga mellan dig och den du köper bilen av Länk den här firman köpte en på teknikens värld en merca av, dom hjälpte till med fösäkring och lånade ut skyltar. Ett annat alternativ är att låta bilen gå upp på trailer |
|
|
Hej! Bilen i fråga finns på en firma! Tack för ditt svar "Stephan735i" Billigt hos den firman eller? Ha det |
|
|
Johan; Helt okej priser dom har den näst billigaste A8 W12:an på mobile till exempel.. Länk Mvh Stephan |
|
danny69 |
Är det inte lite väl bra priser på det där stället? |
bmw320cab |
dom svarar ej på mail iallfall.. så värst seriösa verkar dom inte var.? |
|
Hej! Om jag skickar mail via mobile, tror jag inte de kommer fram, kan det vara så? Har skickat kanske 20 mail till olika firmor på väldigt bra tyska, men aldrig fått svar, men när min tyska kompis skrev från Berlin till en firma för min räkning fick vi svar direkt!??? Ha det mvh |
|
|
hallo, Ett tips kan jag bidra med , jag har importerat en hel del bilar genom åren från de flesta länder, däribland italien. Det man måste vara väldigt noga med är att man verkligen får Targan ( deras regbevis med tekn data) i orginal. En del handlare i spagettiland kan fuska med det o låta en advokat styrka en kopia på targan, detta godkände svensk bilprovning för ett par år sen, men nu är det kört med det. Jag höll på bli blåst på en bil nämligen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.