|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag vet hur bilen går utan Run Flat. Dubbade vinterdäck (Nokian Hakka 4 205/55-16) visserligen, men ändå. Bilen är både följsam, bekväm och stabil med de däcken, till skillnad från de Goodyear UG500 Run Flat som BMW envisas med att leverera till alla som vill ha dubbdäck till sina E87 och E90. Så körmässigt är jag övertygad att 'vanliga' sommardäck är minst lika bra som Run Flat, om inte bättre. /// Gunnar E. |
|
|
La på mina sommar däck i fredags, runflat 205/50 17" fram och 225/45 17 bak. Tog en tur längs gammla södertäljevägen, satt och skrattade hela vägen fram och tillbaka :). Hundra ggr roligare än med UG500... Men däcken är bra tunga. Känns som att konceptet med runflat är lite sådär. Konstaterade att man ju inte får med någon domkraft med bilen och min garagedomkraft var "lite" för hög för att det skulle funka. Fick ta en gammal saxdomkraft från en volvo 245 för att komma under. //Leif |
|
|
Man kanske skulle ha förhandlat fram vanliga däck. Lite sent nu hämtar bilen 11.00 imorgon... |
|
|
Gunnar, red prevails Bosse J. Hellrot, alltså Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Åker på Orginal 17"arna run flat och det funkar ju faktiskt. Men vette f-n om jag köper såna igen! /Jari |
|
|
Provade 120d igår och den var ju helrätt. Stämmer verkligen som tidningarna säger att det här är ettan med rätt motor. Sportstolarna var dock lite väl små. Keep your distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.