|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag har skrivit lite förut om mitt problem med en 523i -99 som gått 8300mil. Den släcker en cylinder nr2 efter ca 2min tomgångskörning när bilen är kall eller bara lite ljumen "nere på blåa fältet i tempmätaren". Jag har varit hos BMW och fått diagnos vid flera tillfällen och fått samma fel "misständning på cyl 2". Inga andra fel. När jag är där och motorn är varm är allt perfekt enligt datorn. Har bytt stift, 2.ans tändspole, en misstänkt vakuumslang, uppdaterat boxen och bytt plats på spridarna. Kompet är kollat på varm motor och är OK, nu vill dom göra ett komptest på kall motor, för att se om det eventuellt felar under kallstarten. Om det är så, tror dom att det är lyftarfel. Vad tror ni? Under resans gång har jag även upptäckt ett lätt klonkande "mekaniskt ljud" i framkant på motorn, där kamkedjan och vanosen sitter. Ljudet kommer i samband med att man gasar till lite lätt och sen igen när man släpper gasen. Är det någon som har några tankar om det här? Kan detta mekaniska ljud ha något samband med misständningen på 2:an? Hoppas på hjälp! /Micke | |
|
Är det ingen som har någon teori? /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.