AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.167

Hur får jag fram utrustninglista och tillverkningsdatum?

Tjena,

Hoppas att det är nån som kan hjälpa mej med det. Ringde till BMW i Sthlm men dom ville inte hjälpa till.
Har försökt med några länkar när jag sökt på forumet men ingen info har jag fått fram.
Det gäller en e36 -98
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Åk till BMW Danderyd, de fixar det åt dig! Borgs i Vällingby kan fixa det också. Antar att du ringde till BMW Solna?
Prova att lyft på sittdynan till baksätet. Där brukar utrustningsspecifikationen och tillverkningsinformation finnas i form av en vit papperslapp.

Om lappen finns kvar så har du sparat 400kr (vad BMW i Malmö skulle ha för besväret).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Jonasjonas: Det stämmer att jag ringde till BMW i solna, fick ett sådär bemötande faktiskt. Kommentaren blev "du ser väl vilken utrustning bilen har!" Ska ringa till Danderyd då och kolla om jag får bättre bemötande där.

Kristoffer_L: Ok ska försöka kolla där, lyfter jag framåt då precis som på samma sätt om man ska fälla sätet?
BE: Bara att lyfta rakt upp, sätesdynan sitter ganska löst på E36.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ok Kristoffer tack för hjälpen, ska försöka sen det går nog.
Får jag fram alla koder då på all utrustningen eller bara vissa specifika saker?

Listan kan också sitta under passagerarstolen, gjorde i alla fall det på min E39.

/Udo Dirkelsniff

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Benson`s Estate: På lappen står samtliga utrustningskoder din bil har.

Kristoffer_L: Ville verkligen BMW Malmö ha 400 kr för att slå in chassinunmmer och trycka på print?!?! Helt sanslöst, vill de inte ha några kunder? På Borgs Bil i Vällingby kostade det gratis.

/Rickard
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Autowåx i Karlstad fixar utrustningslistan gratis, jag fick min på mail. Adress www.autowax.se

PB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.