|
|
|
|---|---|
|
Hej, har precis köpt min andra 7:a BMW. En 740i -98 (facelift). Ngr pixlar i displayn som är framför ratten (där man får information om mil, förbrukning, radiostation, mm) lyser inte. Hur fixar man det? Frågade på BMW Solna och då skulle man enligt dom byta hela panelen för ca7000:- .... Kan man inte fixa detta på ngt annat sett? För övrigt så är jag så glad för bilen, finns det ngn bättre...??? Min förra var en 730 -95 som jag var förälskad... | |
| Använd den eminenta sökfunktionen på detta forum och sök på display, så har du en del läsning. | |
|
Jag rengjorde displayen med elektroniktvättsprej, enligt beskrivningen på: Länk och resultatet blev 100% återställda pixlar :-) Efter någon månad började jag dock tappa en del pixlar igen, men en ny sprejning fixade detta. Jag är beredd på att plocka ut kombit lite då och då framgent för denna lilla operation, men det känns OK för det tar mig nu bara ca 10-15 minuter att göra detta när jag vet hur det gå till. Svårst är helt klart att hitta torx-mejslarna i garaget... Rekommenderras varmt! |
|
|
vilket typ av elektronikrengöring använde du? jag använde Chemtronics Pow-R wash men det fixade bara 30% av pixlarna |
|
|
Tack för tipsen. Ska försöka mig på det när jag får över lite tid. |
|
|
Jag använde Biltemas elektronikrengöring (som av lukten att döma verkar innehålla isopropylalkohol). Jag sprejade, väntade någon minut, och blåste sedan torrt med en hårtork. Ett tips till för de som är sugna att testa detta: De 5 "X-type" fästena var mycket svåra att öppna utan att de skadades, så till slut klippte jag helt sonika bort dem med en sidavbitare. Kvarvarande fästen visade sig räcka gott för en fullgod återförslutning, så jag har inga negativa effekter av att dessa fästen saknas. Och det är väldigt mycket lättare att öppna/sluta kombit igen utan dem... Mvh. /Kjell |
|
|
störigt om de skulle råka komma in en fluga i instrumenthuset utan att man märker det. Sen när man ligger o jäser på motorvägen så kommer där en vilsen fluga o sätter sig på varvräknares:P. Bara lite tankar....hoppas du får rätt på saken:) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.