|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har några erfarenheter/synpunkter av DLS ASB308 som är en aktiv 8" Baslåda respektive MacAudio Flatblock 220 samt Flatblock 125 som är två passiva baslådor? Jag är ute efter att köpa en så liten och smidig baslåda som möjligt till min E46 Touring. Framsystemet kommer att bli DLS R5A samt ett DLA R6A eller DLS C6 som baksystem. Till det kommer jag endra att koppla DLS CA40 slutsteg. Min fråga är nu vilken av ovan nämnda baslådor som är det bästa alternativet? Vad är det för fördel att använda en aktiv baslåda jämfört med en passiv (förutom att man slipper att köpa ett ytterligare slutsteg)? Som jag förstår det så är både DLS baslådan samt MacAudio Flatblock baslådorna relativt "tunna" deras djup är endast 23 respektive 24 cm, vilket borde innebära att bagageutrymmet inte påverkas speciellt mycket. Vad tror ni, finns det även någon annan bas som jag borde fundera på? Ha de finemang /Fredrik | |
| satsa på mac audios grejer, har bara bra erfarenheter av dom och basarna kan man säga är i världsklass" dom har väll flatblock lådor till större element oxå... aja mer info hittar du på nardik.se | |
|
Tror ni att ett 5-kanals DLS CA51 steg klarar av att driva ett framsystem (DLS R5A) ett baksystem (DLS R6A) samt MacAudio subben? //Fredrik |
|
| har ett ca51 och driver två 5tummare och en 1200watts mds bas o det klarar det galant. Dls brukar ju ha väldigt bra grejor. | |
| Det låter stabilt : ) | |
|
Hej! tänkte bara uppdatera lite. Det jag har är ett ca50 lite kraftigare, men nu har det dött:( Länk |
|
|
Aj då, det var tråkigt att höra. //Fredrik |
|
|
Jo men de lär nog lösa sig. Dom brukar vara schyssta på nardik. Har ju garanti. Dyngrak: Har du köpt några prylar? Länk |
|
|
Inte ännu, men det är nära : ) Det verkar som om det torts allt kommer att bli en Pioneer baslåda TS-WX20LPA, ett DLS C40 steg samt DLS R5A framsystem. Är även sugen på att byta bakhögtalarna men har inte bestämt mig vilka jag skall köra med där. Har du någon uppfattning om det är bäst att ha ett koaxail 2-vägssystem bak eller bör man köra med ett 2-vägs system även bak med lösa diskanter? //Fredrik |
|
|
oki låter gott:) det borde väl nästan räcka med koaxial högtalarna bak men dom lösa diskanterna brukar ju låta lite bättre. bara en gissning... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.