|
|
|
|---|---|
|
Hej, en fråga BMW 540d-03 258hk? Vad är det för nått, aldrig funnits i Sverige eller hur? Finns inte kvar i tyskland heller vad jag kan se. Finns de bara som 03:or? Kan det vara en ihopkastad konkurrensavhållande modell tills 535d med 272hk kom ut? Har det varit problem att ta fram 535d? Borde legat problem i styrning av avgasflödet samt ökad heat rejection jfm 530d, vad är det 56 hk mer, mycket energi det... /Christian Snart 535dAT -05 | |
|
Det finns ingen sådan bil. Måste vara något slags hembygge. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Provat att leta mer.... Länk Chip finns att köpa till den modellen iaf. Länk Kanske Danska BMW klubben har rätt om att det är en E39? /Christian Snart 535dAT -05 |
|
|
5 Serien har aldrig funnits med V8 Diesel "varken E39, E60 eller E61" a la MB W211 E400 CDI den enda bilen i klassen med Diesel V8 tyvärr är det så jag hade hoppas på en 540d istället för 535d men är den modellen bara att glömma. Mvh Stephan |
|
|
Den som knåpat ihop den där modellguiden på Danska BMW Klubben måste ju ha druckit för många Ålborg... Hittade ytterligare några märkliga felaktigheter: E31 840CSi E38 728d Dessutom påstår dom att E38 kom 1992... MVH |
|
|
Tar upp denna tråd igen, är själv ganska övertygad om att den inte finns men på svenska KCR står; (kanske säger en del om deras produkter?) Fordonsinformation BMW 540d E60, E61 Standard 258 hk , 600 Nm KCR 290 hk , 650 Nm KCR Effektbox 300G3 SportluftFilter Nej -------------------------------------------------------------------------------- Produktinformation - Master III G3 Serie Master III G3 Beskrivning KCR 3:e generation effektbox för dieselmotorer med Common-Rail system Benämning Master III G3 Beställningsnr 300G3-1036 Pris 6900 SEK (inkl moms) Montering Plug-In Justering Självjusterande med PowerJumper Info KCRs 3:e generation effektboxar för Common-Rail motorer. Dessa boxar har vi utvecklat under många år och tusentals timmar under skandinaviska förhållanden. Levereras med ett special kablage anpassat för resp modell. Monteras mycket enkelt med Plug-In kontakter. Monteringen går mycket snabbt. Att återställa bilen till original är mycket enkelt och ingreppet syns ej. OBS: Monteringsanvisningen måste följas noggrant för att unvika felmontering! Mer info Läs mer om produkten här Allmän info Läs mer om produktserien här Hur du beställer produkten |
|
|
KCR har också helt fel. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Men OM den bilen fanns skulle jag ha en 540d Touring, den optimala familje-glidaren :-) | |
|
740D finns ju, kanske en sån motor dom satt i e39. BMW CS #5206 |
|
|
540d finns säkert i staterna som en touring med träpaneler, massa krom och en 6,5 liter cheva diesel under huven :) MVH Johan K |
|
|
540is, 535d Touring borde väl räcka hyffsat? Det går säkert att trimma den också (lite) :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Nja jag är inte så intresserad av dessa produkter, har provat dem. Men retar mig lite att de inte har fakta klart. Dessutom tror jag inte en ointligent liten låda klarar att ej förstöra integrationen på en tvåstegsuppladdning. Den bör känna av både laddtryck, omginingförhållanden etc. Ej bara pytsa på mer bränsle. Kommer ej att "trimma" 535:an på detta sätt. En 6:a är bättre hållfasthetsmässigt än en V8, sju ramlager isf 5 på en V8. Synd att MB E400 CDI ej finns som kombi, varför har de valt att ej producera en sådan? Samma anledning som M5 touring ej finns fr.o.m. E39 kanske....(vad nu det är?!?!?) /Christian Snart 535dAT -05 |
|
V12 LeMans |
chrisod : lycka till med 535dAT , ;-) . Har själv provkört 535d sedan , men styvare chassi än original , är ett måste för mig i alla fall , ;-) . |
|
540d E60 finns väl?? KCR har nog inte fel där va? |
|
| Tar tillbaks det där, 540d E60 finns inte alls. | |
|
Christian, Jag håller så klart med dig. Känns inte sannolikt att ett litet företag som KCR kan få BMWs nyskapande tvåstegsturbo att gå som det är tänkt...inte innan några år av utvecklingsarbete iaf, men man vet ju aldrig. Tänkte mest på 549is vars bil inte är "helt original" precis :-DD Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kanske inte passar in i den här tråden egentligen men varför har inte den motorn hamnat i X5:an? 4-liters dieseln alltså? Måste ju varit den ultimata motorn i den typen av bil? "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.