|
|
|
|---|---|
| vart köper man absolut billigast dämpare till en sån... finns ju på biltema, men det erkar bara finnas bak... nån som vet om dem från typ 320 samma årsmod, passar?? eller om det finns i samma prisklass nån ananstans?? | |
|
Lägg du ett par hundra extra ( så dyrt blir det inte ändå ), och köp riktiga stötar istället, det är ju rätt viktigt att bilen går som den ska på vägen- eller hur? alfatok.... |
|
| Finns en kille här på köpbörsen från Kalmar som säljer fjädrar och stötdämpare ganska billigt, sänkfjädrar och sportdämpare runt om för 2600+frakt, det är vad 2 bra framdämpare kostar normalt. | |
| jo men det är ju så att bilen kosta 2000 och har bara tänkt ha den tills snön är borta sen blir det skroten eller att sälja den till nån dum jävel så jag vill inte lägga ner några direkta pengar på den... | |
| Han säljer lös dämpare oxå, 400 st tror jag. | |
| Appropå snubben i kalmar..är de nån som köpt grejor av han....är de nått å ha?? | |
|
upptaderar tråden, nån som vet ifall de till 323 passar till 323i?? börjar bli farligt att åka motorväg nu, riktigt läskigt... |
|
|
Om du skrev rätt nu, så menar du en 323 med föragasarmotor? Iom att du utelämnade "i". 323 E21 gjordes ev. med förgasarmotor tror dock inte att 323i E30 gjordes med det... God (h)jul! |
|
| Fick rekomenderat av en Kyb Gas Ajustment, dom hör verkligen till den biligare ändan. Dom skulle enligt honom vara riktigt styva och bra. | |
| KYB är absolut inte dåliga dämpare! Tvärtom | |
|
Carl L: vet inte men om du kollar i biltema katalogen står det att det finns fram och bakdämpare till 323 årsmod. 83-90 men bara bak till 323i årsmod. 83-90... står även passar ej till m mod. men det har jag ju inte så... |
|
|
js_snicke vart köper man dem Kyb Gas Ajustment då?? sökte lite på google mn hitta ingen svenska sida |
|
|
323a med förgasare?? En sån har då jag aldrig hört talas om. Har du (Carl L) nåt som du baserar ditt påstående på? |
|
| Schysst inställning! Sälja till nån dum jävel. Aja det finns idioter överallt, men det är extra tråkigt när de hittar sin väg till detta forum. Ha ett taskigt nytt år och jag hoppas att bilen ramlar isär innan du hinner blåsa nån! | |
| Alfatok: Var det dig jag körde om vid munkebäck? Jag tyckte att jag kände igen reg-nummret. Jobbar du fortfarande kvar? Jag är på gång att köpa mig en Alfa nu också tack vare dem otroligt förmånliga inköpspriserna på 116-modellerna, ska kika på den 2:a imorgon faktiskt. Gott nytt år! | |
| Knotan: Du har mail med länk till KYB försäljare | |
|
riedle: Skrev att "323 E21 gjordes ev. med förgasarmotor" (ev. = eventuellt = ej säkert) Är inte så hemma på E21, men vet att 323i E30 endast fanns med insprutning. knotan: Angående biltema så har de säkert skrivit fel bara. |
|
|
"eller att sälja den till nån dum jävel så jag vill inte lägga ner några direkta pengar på den........." jag är nog tillräckligt dum för o köpa den....hör av dej tiull mej om den skall säljas...tobbeb85@hotmail.com |
|
|
Carl L: Skulle väl vara lite dumt att kalla en bil 323i om den inte har insprutning? Det finns inga E21 323i som skulle vara med förgasare, iallafall inte från fabriken. |
|
|
riedle: Som jag tidigare skrev: 323 E21 gjordes ev. (EVENTUELLT) med förgasare. Iom. att jag inte är så hemma på E21 och knotan skrev att biltema sålde stötdämpare till en BMW de endast kallar 323 så antog jag att BMW kanske tillverkat 323 E21 med förgasare. Nu har du på ett vänligt sätt berättat för mig att så inte är fallet. *TACK* Mvh Carl |
|
|
buddah: ehumm... nu så mena jag ju inte att jag skulle blåsa nån så...folk får ju bilda sin egen uppfattning av vad som är värt att betala och en bil säljes ju alltid i befintligt skick... jag betala ju som sagt bara 2000 spänn för bilen så mycket mer än så kan ju inte gärna säljan för... om nån kollar i biltema katalogen så ser ni va jag menar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.