|
|
|
|---|---|
|
vad ska original dimensionen vara på en E-38 sommardäck? det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! | |
Scheckheft |
Hej Länk Har du ingen instruktionsbok? Dessa uppgifter finns med där. Mvh Scheckheft |
|
ok, vad blir "rätt" dimension om jag vill ha 17" hjul.. och har någon provat alt sett en 740 med M5 3,8 fälgar?? är det nasty? det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
använd 16"original eller gå upp på minst 18".Om du funderar på 17" så blir det en rätt skum däckprofil för att få rätt omkrets på däcket.Man kan säga att det blir en typ av halvbalong däck och då kan du ju lika gärna använda 16".I instruktions boken används 16" och 18" inte 17". Vill du ändå labborera med 17" så använd omräkningstabellerna här på autopower.. Trevligare med en stor beemer än en liten japps......... |
|
|
Någon som har en länk/bild med en 740 E38 med M5 fälgar på 3,8:an då.. dvs E34.. så visa mig den. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Jag satte på fram 0 bak 255-50-17.Funkar bra,stadig ,rull- omkrets ok. MVH.MICKI Länk |
|
| Original på E38 17" är ju 235/55. Passar väl bäst på fälgbredd 7,5-8,5. Blir nästan identisk omkrets som 235/60-16. M5 fälgar tycker jag är helt ok på E38:an. En sådan stor vagn bör ha större än 16", ser väl litet ut. | |
|
Veiss. Omkretsen på 255-50-17 är exakt som på 235-60-16. MVH.MICKI Länk |
|
|
tror ändå jag bestämt mig för att hålla mig till 16" för comfortens skull en 7 serie ska man åka i, den kör man knappt.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.