AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
793

Går ej på alla?

ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Hej,

Har försökt leta efter inlägg men hittar inga problem om 525 E39 som vid start går som en gammal traktor (ibland). Känns inte som om den går på alla, så kan det väl inte vara? Vandrar inte direkt i tomgång, men går orent. Någon med liknande problem?

/Christian
Snart 535dAT -05
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Kolla alla tändkablar. Fördelare. Tändstift:D

_ _ _ _ _ _
E34 520i 24v!!!!
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Fick du ordning på bilen? Min är likadan, går bra på tomgång men går väldigt orent under körning, ingen kraft alls i motorn, kan även hända att bilen bara dör under körning. Livsfarligt egentligen, tack och lov har det bara inträffat under inbromsning (samband?).

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Provade att ladda batteriet och sedan dess har det inte uppstått igen (peppar peppar...)
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Hej,

Vad bra, jag har inte kommit längre i mitt sökande, sambon kör bilen nu för tillfället. Men min bil går bra när jag väl kommer iväg. Är bara besvärlig vid start. Har aldrig stannat.
Körde från fjällen i helgen, bitvis bar väg, gick att stå på utav bara f..n. KUL! Inga tendenser till att gå dåligt, startade fint också men hade iofs stått med motorvärmare. Det är problemet när man parkerar på gatan som jag gör i Göteborg.

Bra om det var batteriet för dig, annars kan man kanske tänka någon backventil för bränslet? Glapp i någon kontakt, kanske till styrenhet? Något som triggas av ryck, acceleration vid inbromsningen iaf. Hoppas det löst sig för dig.

/Christian
Snart 535dAT -05
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det kan bero på så mycket... Det absolut bästa är att åka till en BMW verkstad med DIS utrustning så de kan göra en diagnos av felminnet på bilen. Då får du direkt reda på vad som är fel. Kostnad, max ca 500:-

/Per
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ska boka en tid för felsökning imorgon då det uppenbarade sig idag igen, suck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.