|
|
|
|---|---|
|
Hej kan jag kapa mina orginalfjädrar fram eller måste jag köpa mej en sänknings sats? jag tänkte mej inte sänka så mkt. utan bara så den blir lite "snyggare" har så mkt. plats i hjulhusen så bmw´n ser ut som en stadsjeep. Självklart så måste man kanske göra en framvagnsinställning? Stort tack för detta fina forum, det bästa forumet som finns helt enkelt :) | |
|
Hej hej Fjädrar är givetvis tillverkade efter den längd dom ska ha och skall helst inte kapas. Detta vet du säkert redan eftersom du nämnde lite om att köpa en sänkningssats. Mitt tips är att du lägger ner dom pengarna och gör det riktigt. Dieselmotorer är i regel lite tyngre än en bensinare så därför kan det vara bra att ha riktiga grejer som stöttar upp karossen. Men fundera lite på det och vänta på fler tips. Jag kan vara helt ute och cykla med =) Ha det!! //Matti K |
|
|
Hej, Nja, kapa inte fjädrarna om du bryr dig om bilen. MK har helt rätt då han säger att du hellre ska köpa en sänksats. En sänksats är inte speciellt dyr, och ger mycket bättre resultat än att kapa. Då du tydligen inte ska sänka speciellt mycket räcker det säkert med endast fjädrarna, dämparbyte lär inte bli nödvändigt. 30mm sänkning är vad jag rekommenderar. Lycka till! |
|
|
Vars kan jag köpa sänknigs sats då? vad kan jag max sänka med orginaldämparna? Jag har köpt nya gasdämpare så jag vill inte köpa en uppsättning till.... =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.