|
|
|
|---|---|
|
ABS:en fungerar inte på bilen. ABS lampan tänds när hasighetsmätaren når 30 km/h. Så jag undrar om det lagras någon felkod eller nåt så att man kan få lite vägledning om var felet ligger? Går det att utläsa den här felkoden själv på nåt sätt eller krävs det ett speciellt instrument som Bmw verkstaden har? Annars vad brukar det bli fel på i ABS systemet på den här bil modellen? | |
|
BMW verkstäder kan ut läsa en del fel koder Skulle tro att en av givarna vid hjulen har pajat eller dålig kontakt vid kontaktstycke bara att springa till skrot ten ule |
|
| Jag har skrivet en del om detta problem tidigare i forumet men kan ta det igen.Troligtvis är någon av kuggkransarna invid hjulet rostiga o givaren kan ej känna av mellanrummet i kransen o genererar då ett ABS-fel.Ett tips för dig som alla andra kan vara att gå in på sök inlägg uppe till höger på denna sida o söka efter tex ABS o då få fram ett antal spörsmål om detta...Mvh janne | |
|
Ny givare kostar en dryg tusenlapp har jag hört och sen ska man ju lista ut vilken som är trasig (om det nu inte är kuggkransarna som har rostat bort eller är smutsiga). Jag kopplade ur min ABS genom att rycka isär kabeln till givaren höger fram och ska ta bort ABS-lampan innan besiktningen om en dryg vecka. Sen var den någon som sa att det är svårt att få bort en beg. givare t.ex på skroten och det verkar riktigt för jag försökte få bort en av mina och den satt som berget. --------------------------------------------- "Speed doesn't kill, it's the sudden stop..." |
|
|
annars kan man ju rycka ur kabeln till databoxen som styr ABS en, sitter ovanför styrboxen i handskfacket. Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,530-80,528-84,M535-86, |
|
|
Hej... Har samma fel på min M535:a,och vad jag läst tidigare här på forumet,så är tydligen kuggkransen en vanlig felkälla.Att koppla ur lampan innan besiktning är en chansning,är besiktningsmannen på hugget åker man på ombesiktning ändå...eftersom lampan måste lysa när man slår på tändningen,ett alternativ om man vill fuska är ju annars att koppla lampan till tex oljetryckslampan...vips får man en ABS lampa som lyser när tändningen är påslagen...och som sen slocknar när motorn startas.Men det är väl en nödlösning,min ABS ska i alla fall fixas. MVH |
|
|
Jga var in i dah och försökte besikta en 535 med urkopplad ABS lampa. Det gick inte bra =( blev obesiktning det. |
|
|
min besiktigade jag ua med frånkopplad lampa! Mvh L Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,530-80,528-84,M535-86, |
|
Paap Reeder |
Hej! Att byta kuggkransar bak är ett shit. Tvingades till det på min 535/E 28. Givaren ger sällan upp utan det är kransen. MVH /// Reeder |
jens j |
de e bara att kolla resistansen på givarna ligger det något sådär jämt e dom ok då e det troligen dom bakre kransarna. jens |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.