AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
800

nån som hört nåt om Nya 3-serien coupé?

Bu
2
Bukan
BMW 323Ci -00
Undrar om någon hört eller sett något om nån ny 3 coupe-modell, på internet typ eller nånstans...??
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
gå in på bmws hemsida o kolla
E90 Coupe kommer inte lanseras förrän 2006 och vad jag vet så finns Inga officiella bilder på den.På Spionbilderna som visats har bilarna varit så tungt maskerade att de knappt gått att urskilja vad de skall vara för något.

E90 sedan läckte det ut officiellt matrial till i förtid, detta misstaget tror jag inte Bmw gör om.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Har för mig att den nya 3-serien coupe och cab kommer att heta 4-serien. Jämför 5-serien och 6-serien.

/CF
CHF: Den som lever får se. Det blir ingen 2:Serie, vilket får mig att tro att det inte heller blir någon 4:serie.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det cirkulerar olika rykten om hurvida BMWs nästa "3-serie coupé" kommer heta 4-serien eller som idag. 3XXCi. Ingen verkar veta, så vi får nog avvakta ett officiellt uttalande. Karosskoden bör dock bli E92.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Nästa generation av 3-serie (eller 4-serie) cabriolet får iaf fällbart plåttak har Teknikens Värld och Auto motor & sport avslöjat i sina senaste nummer.

Enligt dem så kommer cabben i slutet av 2006 så an kvalificerad gissning är att Coupén kommer våren-06?

MVH
bmw_chrille,

Jag läste annorstädes att nästa 3-serie cabrio kommer att bibehålla konceptet med tygtak, till skillnad mot många av konkurrenterna. Detta på grund av vikt- och platsbesparingen som ett tygtak innebär. Själv ser jag helst att BMW fortsätter med tygtak på sina cabrioletmodeller.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Bu
2
Bukan
BMW 323Ci -00
Okej, tack alla som skrivit, trevligt me lite info iallafall, de blir spännande o se hur som helst.....!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Mötte en karavan BMW-bilar i dalsland idag, på väg norrut på 45:an. Bland annat en 7-serie med lampor på taket, kraftigt maskerad i fronten och aktern. Bland bilarna fanns även två i 3-seriestorlek som var kraftigt maskerade, dock inte helt lika. Cabben och coupén? Nån som ställer sig med kameran redo vid 45:an i Östersund imorgon? :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.